استقلال ۲ - ۰ تراکتور: صدرنشین بی‌حرف و حدیث + فیلم خلاصه بازی

استقلال در دیدار بزرگ هفته و در استادیوم آزادی، با دو گل از سد تراکتور عبور کرد و ضمن حفظ صدرنشینی، خود را به عنوان یک مدعی جدی قهرمانی ثابت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در یکی از دو دیدار بزرگ هفته دهم لیگ برتر، استقلال موفق شد در استادیوم آزادی به روند موفقیت هایش هم در لیگ و هم برابر تراکتور ادامه دهد و با دو ضربه سر توسط ایمان سلیمی و گوستاوو بلانکو، از سد تیم پاکو خمس عبور کرده صدرنشینی خود را تثبیت کند.

بازی به شکل عجیبی و به دلیل مشکل برق، پس از گذشت چند دقیقه از بازی پخش شد که در همین زمان آبی ها فرصت خوبی را از دست دادند و پورحمیدی توپ را از زیر تیر بیرون کشید. در ادامه تراکتور یک فرصت بسیار ایده آل را از دست داد. حسینی از دروازه خارج شد و پاسی که برای نادری ارسال شده بود را به شکل بدی دفع کرد و توپ برابر عارف رستمی قرار گرفت ولی ضربه او بدتر بود و توپ از کنار دروازه خالی به بیرون رفت.

در ادامه استقلال یک موقعیت طلایی را از دست داد. روی اشتباه خیمنز و در ادامه تکل ناقص صفا هادی، توپ به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن قصد داشت تا آرش رضاوند را برابر دروازه با پورحمیدی تک به تک کند ولی پاس مهرداد خیلی کم جان بود و عارف آقاسی با یک تکل از پشت سر رضاوند، توپ را راهی کرنر کرد.

آبی ها روی همین کرنر به گل رسیدند. ارسال مهدی پور در تیر یک به ایمان سلیمی رسید و این بازیکن با ضربه سر توانست توپ را به تور دروازه حریف بچسباند و آبی ها را پیش بیندازد. استقلال در دقایق پایانی نیز فرصت خوبی داشت که روی اشتباه عجیب و تعلل جلالی و حامدی فر، فرصت ۴ به ۲ از دست رفت.

استقلال در همان شروع نیمه دوم به گل رسید. ارسال جلالی در تیر دوم به بلانکو رسید. ضربه سر مهاجم آرژانتینی به بخش داخلی تیرک عمودی برخورد کرد و وارد دروازه شد. پورحمیدی تلاش کرد تا از ورود توپ به دروازه جلوگیری کند ولی با عبور توپ از خط دروازه، کمک داور به سمت مرکز زمین حرکت کرد و داور نیز گل اعلام کرد.

شاگردان نکونام می توانستند به گل دوم نیز برسند. ارسال کرنر مهدی پور را محمدی با ضربه سر روانه دروازه حریف کرد که پورحمیدی نتوانست این توپ را یک ضرب مهار کند و در برگشت نیز روزبه چشمی در مقابل دروازه از ضربه ریباند استفاده ای نبرد.

در ادامه واگنین و عبدی با ضرباتی دروازه استقلال را تهدید کردند. شوت گوستاوو از پشت محوطه جریمه زده شد که شوت او از کنار تیرک به بیرون رفت و ضربه عبدی نیز از بالای دروازه راهی اوت شد. تبریزی ها در دقیقه ۸۰ موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادند. توپ در دهانه دروازه به سیامک نعمتی رسید که ضربه قیچی برگردان او با اختلاف کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

در آخرین ثانیه بازی نیز شوت محکم و زمینی گوستاوو واگنین را حسینی به زحمت دور کرد و بازی با پیروزی دو بر صفر استقلال به پایان رسید تا شاگردان نکونام سه امتیاز مهم را با ثبت کلین شیت به دست بیاورند. آبی ها صدرنشینی خود را نزدیک تثبیت کردند.

لینک پخش زنده بازی استقلال و تراکتورسازی امروز

قرمزپوشان که در کسب نتیجه، این فصل عملکردی سینوسی داشته‌اند، این هفته باید برابر صدرنشین لیگ به میدان بروند. تیمی که با هدایت جواد نکونام، ۱۹ امتیاز از ۲۴ امتیاز ممکن در ۹ مسابقه اخیر خود را کسب کرده است.

تراکتوری‌ها در شرایطی به تهران سفر می‌کنند که خاطرات خوبی از رویارویی با در استقلال در تهران ندارند؛ تراکتور در آخرین حضورش در پایتخت به تلخ‌ترین طرز ممکن هفت بر یک مغلوب آبی‌پوشان شد تا سنگین‌ترین شکست تی‌تی‌ها در تاریخ لیگ‌برتر به‌ثبت برسد و آن‌ها با پذیرش باختی غیرمنتظره فصل را به پایان ببرند.

تی‌تی‌ها، همچنین در جریان رقابت‌های جام‌حذفی فصل گذشته در ورزشگاه آزادی با نتیجه دو بر یک مغلوب استقلال شدند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. در لیگ بیست‌ویکم، استقلال با گلزنی امیرارسلان مطهری موفق شد تراکتور را در تهران شکست بدهد و در بیستمین دوره لیگ‌برتر آبی‌ها با نتیجه دو بر یک حریف تبریزی خود در تهران را زمین‌گیر کردند.

تراکتور آخرین‌بار در دیدار رفت لیگ شانزدهم و با هدایت امیر قلعه‌نویی توانست استقلال را در تهران شکست بدهد. تقابلی که با نتیجه دو بر یک به پایان رسید و گل‌های تراکتور را فرزاد حاتمی وارد دروازه حریف کرد و تک گل استقلال را هم کاوه رضایی به ثمر رساند.

قرمزپوشان در طول فصول اخیر برابر استقلال ناکام بوده‌اند و پاکو خمس با برد در بازی رفت لیگ بیست‌ودوم توانست بر طلسم ۱۴۱۹ روزه عدم برد تراکتور مقابل استقلال غلبه کند. اما طلسم نبردن‌های تیم تبریزی در ورزشگاه آزادی تداوم داشته و اکنون به ۲۵۴۹ روز که از آن شش سال و ۱۱ ماه و ۲۹ روز می‌گذرد، رسیده است و باید دید آیا این طلسم بلاخره امروز شکسته می‌شود یا استقلال مانع این اتفاق خواهد شد؟

استقلال برای تداوم صدرنشینی باید از سد تراکتور بگذرد و تراکتوری‌ها جهت رسیدن به ثبات در نتیجه‌گیری و بقا در جمع بالانشینان چاره‌ای جز غلبه بر آبی‌پوشان نخواهند داشت.

وضعیت دوتیم در پنج بازی اخیر:

استقلال: ۴ برد، یک باخت

تراکتور: ۳ برد، دو باخت

تاریخچه تقابل دوتیم:

دوتیم در طول تاریخ ۵۴ بار به مصاف یکدیگر رفتند که ۲۶ بازی با برتری آبی‌پوشان به پایان رسیده و تی‌تی‌ها در ۱۴ مسابقه پیروز بوده‌اند؛ ۱۴ دیدار از رویارویی‌های استقلال و تراکتور نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

در مجموع این بازی‌ها ۱۴۷ گل بین دوتیم ردوبدل شده که ۸۹ گل سهم استقلال و ۵۸ گل سهم تراکتوری‌ها بوده است.

۳۰ مسابقه بین دوتیم در چارچوب لیگ‌برتر برگزار شده که ۱۲ بازی را استقلال برده، ۱۰ مسابقه را تراکتور و ۸ بار هم نتیجه مساوی به دست آمده است.

در جدال‌های لیگ‌برتری استقلال و تراکتور ۸۰ توپ از خط دروازه دوتیم عبور کرده که ۴۰ گل از آن استقلال و ۳۵ گل سهم تبریزی‌ها بوده است.

ترکیب احتمالی:

استقلال:

سیدحسین حسینی، ایمان سلیمی، روزبه چشمی ، آرمین سهرابیان، ابولفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری، آرش رضاوند، مهرداد محمدی، آرمان رمضانی و کوین یامگا

سرمربی: جواد نکونام

تراکتور:

حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، مهدی شیری، محمد آقاجانپور، محمد قنبری، صفا هادی، آلوارو خیمنس، مهدی هاشم‌نژاد، عارف رستمی و مهدی عبدی

سرمربی: پاکو خمس

بازیکنان مشترک:

امیرحسین حسین‌زاده، پیمان بابایی، حسین پورحمیدی، سعید مهری، محمد نادری، ایمان سلیمی، عارف آقاسی، مهدی مهدی‌پور، سیدمحمد حسینی و ارسلان مطهری

*هفته دهم لیگ‌برتر فوتبال ایران

استقلال-تراکتور

شنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲

ساعت ۱۶:۲۰

ورزشگاه آزادی

داور: وحید کاظمی

۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 48947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha