سپاهان ۹-۰ آلمالیق قاطع‌ترین برد لیگ قهرمانان نبود! + فیلم خلاصه بازی و گل ها

پیروزی ۹ بر صفر سپاهان برابر آلمالیق سومین برد قاطع لیگ قهرمانان آسیا و قاطع‌ترین پیروزی یک تیم ایرانی درتاریخ این رقابت‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال سپاهان ایران توانست در ورزشگاه آزادی مهمانش آلمالیق ازبکستان را با نتیجه عجیب و باورنکردنی ۹ بر صفر شکست دهد تا امیدهای صعودش به مرحله حذفی افزایش پیدا کند. فرشاد احمدزاده، عیسی آل‌کثیر(۲ گل)، محمدجواد حسین‌نژاد(۲گل)، رامین رضاییان، محمد قربانی، رضا اسدی و شهریار مغانلو گلزنان طلایی‌پوشان در این دیدار بودند.

از زمان ادغام جام برندگان آسیا و سوپر جام آسیا و تبدیل آن به لیگ قهرمانان آسیا، تاکنون بازی‌های زیادی برگزار شده و نکته عجیب آن این است که پیروزی ۹ گله سپاهان برابر نماینده ازبکستان قاطع‌ترین و پرگل‌ترین بازی این مسابقات نبوده است. این رکورد برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ شکست شد؛ جایی که سئونگنام ایلهوای کره‌جنوبی که اکنون در سطح دوم فوتبال کره‌جنوبی(کی‌لیگ ۲) قرار دارد، توانست پرسیک اندونزی را ۱۵ گل درهم بکوبد. ۲ سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۶ نیز گامبا اوزاکا این رکورد را تکرار کرد و در خانه با نتیجه ۱۵ بر صفر دانانگ ویتنام را با شکست سنگینی بدرقه کرد.

بعد از این دو پیروزی ۱۵ بر صفر، برد ۹ بر صفر سپاهان برابر آلمالیق، سومین برد قاطع تاریخ لیگ قهرمانان آسیا بوده است. همچنین تیم‌هایی چون چونبوک هیوندای کره‌جنوبی و چانگچون یاتای چین نیز موفق شده بودند در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۱۰ حریفان خود را با به ثمر رساندن ۹ گل شکست دهند. همچنین در رکورد بیشترین گل‌های زده شده در یک بازی لیگ قهرمانان آسیا، پیروزی ۹ بر صفر سپاهان ششمین بازی پرگل این رقابت‌ها است و پیروزی ۱۵ بر صفر تیم‌های گامبا اوزاکا و سئونگنام برابر حریفان خود در صدر پرگل‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان آسیا نیز هست.

پیروزی سپاهان برابر آلمالیق قاطع‌ترین پیروزی یک تیم ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان است و بعد از آن، پیروزی ۶ بر صفر فولاد برابر القادسیه در سال ۲۰۰۶ در رده بعدی قرار دارد.

۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 48795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha