مشاور نتانیاهو: بیمارستان الشفا در غزه یک هدف مشروع برای ارتش اسرائیل است

یکی از مشاوران نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بیمارستان الشفا در غزه یک هدف مشروع برای ارتش اسرائیل است.

‌به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رژیم صهیونیستی شب گذشته به آمبولانسی که در حال انتقال زخمی‌ها از بیمارستان الشفا به گذرگاه رفح بود، حمله کرد و شماری از فلسطینیان را به خاک و خون کشید و مدعی شد: این خودرو در حال انتقال عوامل حماس بوده است.

مارک رگو، سفیر سابق اسرائیل در لندن که در حاضر یکی از مشاوران بنیامین نتانیاهو است بعد از افزایش خشم عمومی از این جنایت صهیونیست ها گفت: تل‌آویو معتقد است که سیستم «کنترل و فرماندهی» حماس زیر بیمارستان الشفا قرار دارد.

ادعاهای ارتش صیهونیستی در حالی مطرح شده که تصاویر و فیلم‌های منتشرشده از محل حمله رژیم صهیونیستی شهادت عده زیادی از غیرنظامیان را در این حمله نشان می‌دهد. مدیر مجتمع پزشکی الشفا گفته گروهی از کادر درمان و امدادگران در حمله رژیم صهیونیستی به درب ورودی این مجتمع به شهادت رسیده‌اند. در این حمله دست‌کم ۶۰ نفر شهید و مجروح شده‌اند.

در همین حال، رئیس سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای گفته که از حمله به آمبولانس در غزه شوکه شده است. تدروس آدهانوم گبرسیوس در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بیماران، کارکنان سلامت، تأسیسات سلامت و آمبولانس‌ها بایستی در تمامی شرایط مورد محافظت قرار بگیرند.»

رئیس سازمان جهانی بهداشت در ادامه این بیانیه خواستار برقراری فوری آتش‌بس در غزه شده است. ساعاتی قبل‌تر بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای برقراری هر گونه آتش‌بس یا وقفه در جنگ را رد کرد.

۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۹
کد خبر: 48733
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha