زمان برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه رو به اتمام است

کارشناسان سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک هشدار دادند زمان برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه رو به اتمام است.

‌به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، گروهی از کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل از جمله گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین هشدار داده‌اند «زمان برای جلوگیری از نسل‌کشی و فاجعه انسانی در غزه رو به اتمام است.»

وزارت بهداشت غزه روز پنج‌شنبه اعلام کرد در حملات رژیم صهیونیستی در این منطقه بعد از عملیات ۷ اکتبر بیش از ۹۰۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

کارشناسان سازمان ملل در بیانیه مشترکی اعلام کرده‌اند: «ما معتقدیم که مردم فلسطین در معرض خطر آشکار نسل‌کشی قرار دارند.»

آن‌ها همچنین خاطرنشان کرده‌اند: «متحدان اسرائیل هم مسئولیت به عهده دارند و بایستی همین الان برای جلوگیری از این رویداد فاجعه‌بار اقدام کنند.»

گزارشگران سازمان ملل چهره‌های مستقلی هستند که زیر نظر شورای حقوق بشر سازمان ملل فعالیت می‌کنند. موضع آن‌ها موضع سازمان ملل نیست، اما گزارش‌ها و یافته‌های آن‌ها بخشی از مکانیسم‌های حقیقت‌باب شورای حقوق بشر به شمار می‌رود.

در بیانیه این کارشناسان آمده است: «اوضاع در غزه به یک وضعیت فاجعه‌آمیز رسیده است و نیاز مبرم به غذا، آب، دارو، سوخت و تجهیزات اساسی در این منطقه وجود دارد.»

سفارت رژیم صهیونیستی در ژنو در واکنش به این بیانیه مشترک در شبکه ایکس نوشت: «قابل سرزنش و بسیار نگران‌کننده است که گزارشگران ویژه سازمان ملل پروپاگاندای حماس را تکرار می‌کنند.»

۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
کد خبر: 48710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha