اذعان شبکه آمریکایی به بمباران دیوانه‌وار غزه / بمباران وحشیانه با بمب‌های حاوی فسفر سفید

تداوم حملات وحشیانه هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و انتقاد نهادهای بین المللی از این حملات از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شب گذشته نوار غزه شاهد وحشیانه ترین و جنون آمیزترین حملات هوایی و توپخانه ای و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی بود به طوریکه مانند همیشه تل آویو در این حملات از بمب‌های حاوی فسفر سفید استفاده کرد.

شهادت فرمانده پدافند هوایی حماس در نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری مدعی شد «عصام ابورکبه» فرمانده سامانه دفاع هوایی و حملات پهپادی گروه حماس در حملات دیشب جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده است.

گفته می‌شود شهید ابورکبه، مسئول عملیات پهپادی، پاراگلایدرها، عملیات شناسایی هوایی و پدافند هوایی حماس بود.

بمباران وحشیانه غزه با بمب‌های حاوی فسفر سفید

ارتش رژیم صهیونیستی به حملات وحشیانه هوایی، زمینی و دریایی خود علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد. یکی از خمپاره‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نزدیکی بیمارستان اندونزی در شمال غزه اصابت کرد.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که شهر غزه در معرض حملات با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر سمی قرار گرفته است.

ادامه بمباران هوایی، زمینی و دریایی غزه

رسانه‌های خبری همچنین از درگیری و حملات توپخانه ای سنگین ارتش رژیم صهیونیستی علیه شرق البریج و جبالیا خبر دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که منورهایی برفراز پایگاه‌های رویسات العلم و رمثا متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان روشن شده اند.

اذعان شبکه آمریکایی به بمباران دیوانه وار غزه

خبرنگاران شبکه آمریکایی ان بی سی در نوار غزه نیز نسبت به تشدید حملات علیه این منطقه ابراز نگرانی کرده و گزارش دادند: ما در شرایط سخت و خطرناکی قرار داریم و شاهد حملات خمپاره‌ای سنگینی هستیم.

آنها تاکید کردند که مردم غزه با دست خود پیکرهای شهدایشان را حمل می‌کنند و خودروهای امدادرسان جرأت حضور در خیابان‌ها را ندارند.

طبق آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی دست کم هزار فلسطینی همچنان زیر آوار ناشی از حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی گرفتار هستند.

ادامه بمباران هوایی، زمینی و دریایی غزه

حمله به کرانه باختری و بازداشت گسترده فلسطینی‌ها

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با تشدید حملات هوایی علیه نوار غزه ساعاتی قبل به اردوگاه الجلزون واقع در شمال رام الله یورش برد.

نظامیان صهیونیست در جریان این حملات تعداد زیادی از فلسطینی‌های ساکن این اردوگاه را بازداشت کردند.

عناصر اشغالگر همچنین منزل شیخ باجس نخله یکی از رهبران حماس در اردوگاه الجلزون در رام الله را تخریب کردند. تاکنون دست کم ۱۰ تن از اعضای جنبش حماس در کرانه باختری دستگیر شده اند.

ادامه بمباران هوایی، زمینی و دریایی غزه

دیده‌بان حقوق بشر: نقشه صهیونیست‌ها برای پنهان کردن جنایاتشان در غزه

از سوی دیگر سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که تل آویو با قطع راه‌های ارتباطی و خطوط اینترنت در غزه تلاش می‌کند جنایات و فجایع دسته جمعی خود را در این منطقه پنهان کند.

سندیکای خبرنگاری فلسطین نیز هشدار داد که رژیم صهیونیستی با قطع اینترنت و راه‌های ارتباطی به دنبال ارتکاب کشتارهای بیشتر در نوار غزه است.

المیادین گزارش داد که غزه بعد از قطع تمام راه‌های ارتباطی کاملاً از جهان بیرون جدا افتاده است.

ادامه بمباران هوایی، زمینی و دریایی غزه

عفو بین‌الملل: مردم غزه در معرض یک خطر بی‌سابقه هستند

عفو بین الملل نیز اعلام کرد که غیرنظامیان در غزه در معرض یک خطر بی سابقه قرار گرفته اند و رژیم صهیونیستی راه‌های ارتباطی آنها را قطع و حملات خود را علیه این منطقه افزایش داده است.

این نهاد بین المللی تاکید کرد: تل آویو باید حملات کورکورانه و نامتناسب خود را که باعث کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده است متوقف کند.

عفو بین الملل همچنین خواهان وصل مجدد شبکه‌های اینترنتی در نوار غزه و راه‌های ارتباطی در این منطقه به صورت فوری شد تا گروه‌های امدادرسان بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 48487
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha