آب پاکی صداوسیما روی دست باشگاهها؛حق پخش مسابقات داخلی تصویب نشد!

رییس سازمان صدا و سیما گفت: پیشنهاد سازمان صدا و سیما مبنی بر پرداخت حق پخش مسابقات داخلی توسط دولت در کمیسیون برنامه و بودجه ۱۴۰۳ تصویب نشد اما شش ماه بعد از ابلاغ برنامه هفتم توسعه آیین‌نامه آن را می‌نویسم تا در دستورکار هیات وزیران قرار گیرد تا حق پخش برنامه‌ها و مسابقات خارجی به برنامه‌ها و مسابقات داخلی هم تسری پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پیمان جبلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حق پخش مسابقات ورزشی، گفت: پیشنهاد سازمان صدا و سیما درباره حق پخش مسابقات داخلی این بود که همان طور که دولت حق پخش برنامه‌ها و مسابقات ورزشی خارجی را به ما پرداخت می‌کند و ما هم به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهیم همین کار را عینا برای برنامه‌ها و مسابقات داخلی انجام دهد به بیان دیگر ابتدا باید حق پخش برنامه‌ها و مسابقات داخلی مشخص شود، بعد دولت آن را به سازمان صدا و سیما پرداخت کند و در نهایت ما آن برنامه‌ها و مسابقات را با همکاری وزارت ورزش و جوانان در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهیم.

وی یادآور شد: البته که فعلا در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با این پیشنهاد موافقت نشد، اما مصوب شد تا شش ماه بعد از تصویب و ابلاغ نهایی برنامه هفتم توسعه، صدا و سیما آیین‌نامه اجرایی این کار را بنویسد و در دولت به تصویب برساند. ما حتما در آن مقطع زمانی هم بر پیشنهاد تصویب نشده‌مان تاکید خواهیم کرد. حق وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها مسلما باید پرداخت شود، اما حالا که تامین منابع ریالی حق پخش طبق پیشنهاد ما انجام نشد، باید تمهیدات دیگری برای منبع تامین اندیشیده و پرداخت شود.

۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 48424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha