تبلغیات محیطی فوتبال ۲۳۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شد!

بر اساس کارشناسی صورت گرفته برای ارزش‌گذاری تبلیغات محیطی لیگ بیست و سوم، ارزش تبلیغات محیطی امسال مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، با این که حق پخش تلویزیونی مهم‌ترین راه درآمدزایی باشگاه‌های فوتبال است اما در لیگ برتر ایران این پول به باشگاه‌ها نمی‌رسد تا آن‌ها از مهم‌ترین حقشان محروم شوند. در حال حاضر سازمان لیگ فوتبال به دنبال شناسایی شرکت‌های متقاضی پخش برخط بازی‌های لیگ برتر است تا با واگذاری این مدل حق پخش، بخشی از حق از دست رفته فوتبال را زنده کند.

در چنین شرایطی تبلیغات محیطی بازی‌های لیگ برتر به مهم‌ترین راه درآمدزایی باشگاه‌های ایرانی تبدیل شده است. طی سه فصل گذشته، ارزش تبلیغات محیطی لیگ برتر فوتبال به ۱۸۰ میلیارد تومان هم رسید اما پس از این که استقلال و پرسپولیس سهم‌شان را از سفره تبلیغات محیطی جدا کردند، ارزش تبلیغات محیطی لیگ برتر به ۱۷۰ میلیارد تومان در لیگ بیست و دوم کاهش پیدا کرد.

با این حال سازمان لیگ فوتبال برای لیگ بیست و سوم به دنبال اجرای یکپارچه تبلیغات محیطی لیگ برتر است. در همین راستا، پیگیری ایسنا نشان می‌دهد که بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته، ارزش تبلیغات محیطی لیگ بیست و سوم ۲۳۰ میلیارد تومان ارزیابی شده و باشگاه‌ها با توجه به رتبه‌ای که در پایان لیگ پیش رو قرار می‌گیرند، می‌توانند بخشی از این ۲۳۰ میلیارد تومان را به دست بیاورند.

۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 45153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha