بیانیه وزارت‌دفاع درباره پایان تحریم‌های موشکی ایران

فارس نوشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص پایان تحریم‌های موشکی شورای امنیت سازمان ملل بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« ولینصرن ا… من ینصره ان ا… لقوی عزیز» ( الحج-آیه ۴۰)

حمد و سپاس بیکران خداوند متعال را که با تحقق وعده نورانی مبنی بر نصرت یاری کنندگان دین خویش، توفیق پیشرفت و کسب دستاوردهای درخشان در عرصه های گوناگون علمی، فناورانه، سیاسی، امنیتی و دفاعی را نصیب ملت شریف ایران اسلامی نمود تا در مسیر رسیدن به قله سعادت به الگوی موحدان و آزادگان عالم مبدل شود. الگویی که باعث گردید مستکبران و زورگویان عالم، ناباورانه این توفیقات را به نظاره نشسته و کینه توزانه تلاش نمایند با تشدید تهاجم ترکیبی، اتهام پراکنی و طرح ریزی های فتنه گرانه، به زعم خویش حرکت ایران اسلامی در مسیر پیشرفت را متوقف سازند.

خط و نشان سردار بلندپایه سپاه برای اسرائیل: جنایت در غزه متوقف نشود، شوک دیگری در راه است

روایت فرمانده کل ارتش از شباهت عملیات طوفان الاقصی و جنگ تحمیلی ایران/ پرواز غافلگیرانه ۲۰۰ فروند جنگنده نیروی هوایی

امروز به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، محدودیت هشت ساله این شورا در خصوص فعالیت های موشک بالستیک ایران و نیز عرضه، فروش و انتقال مواد، تجهیزات، فناوری و اقلام و کالاهای مرتبط با توسعه توانمندی موشکی ایران به پایان می رسد و همانطور که جمهوری اسلامی ایران در تجربه نشان داده است، این مقطع زمانی را فرصتی می داند تا از آن در جهت اثبات اقتدار و حقانیت خود و همچنین تقویت توانمندی های دفاعی بهره گیری نماید؛ حتی اگر برخی کشورها در ادامه رفتارهای متناقض خود حاضر به اجرای تعهداتشان ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نباشند.

جمهوری اسلامی ایران مانند هر کشور دیگری، بر اساس حقوق بین الملل محق به انتخاب ابزار دفاعی خود است. تقویت قابلیت های موشکی ایران نیز در راستای رفع نیازمندی های دفاعی مشروع و زمینه سازی برای اجرای «دفاع از خود» مطابق با ماده ۵۱ منشور ملل متحد است. در این راستا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چارچوب مأموریت های ذاتی خود، مصمم به پیگیری تقویت قابلیت های موشکی و تسلیحاتی براساس الزامات دکترین امنیت ملی کشور می باشد.

۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 48157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha