رکورد شش ماهه جابجایی مسافر ریلی شکست

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: رکورد شش ماهه تاریخ راه‌آهن در جابجایی مسافر ریلی با عبور از مرز ١۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و رشد ١٠ درصدی نسبت به سال گذشته شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، سیدمیعاد صالحی -مدیرعامل شرکت راه‌آهن- با انتشار تصویر زیر در توییتر نوشت: به لطف الهی و تلاش زحمتکشان عرصه ریلی و حمایت‌های وزیر محترم راه و دولت سیزدهم، رکورد شش ماهه تاریخ راه‌آهن در جابجایی مسافر ریلی با عبور از مرز ١۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و رشد ١٠ درصدی نسبت به سال گذشته شکسته شد,

«صنعت راه‌آهن ‌می‌تواند نقش اعتلای کشور را داشته باشد اما اکنون دچار عقب‌ماندگی جدی است» این اظهارات صالحی است که طی دو سال گذشته به عنوان مدیر عامل راه آهن فعالیت داشته است؛ به گفته او، بر اساس سال‌ها پژوهش در حوزه حمل‌ونقل و بخش ریلی، اشراف خوبی در حوزه اقتصادرانی داشتیم و می‌دانستم یکی از گلوگاه‌های ما صنعت حمل‌ونقل ریلی است در حالی که سال‌ها به این حوزه توجه نمی‌شد.

در عین حال ماده ۵۷ ماده ششم توسعه، ذیل بند ۲۴ سیاست‌های کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری به اولویت بخش ریلی تاکید کرده‌اند. در بند ب آمده که حوزه حمل‌ونقل ریلی در بخش مسافری ۲۰ و در بخش باری ۳۰ درصد افزایش پیدا کند اما پیش از آن در بند الف ماده ۵۷ اشاره شده که یک درصد از سهم فروش نفت باید به حوزه ریلی اختصاص یابد.

هرچند به گفته کارشناسان حوزه حمل‌ونقل ریلی، در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و حتی ابتدای ۱۴۰۲ سهم حمل بار ریلی کاهش یافت؛ سهم حمل‌ونقل ترانزیت ریلی از حمل بار ترانزیت زمینی (ریلی و جاده‌ای) در سال ۱۴۰۰، ۱۷.۳ درصد بوده که اکنون به ۱۰.۸ درصد رسیده است؛ در حالی‌که مطابق قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت سوخت، دولت موظف به دستیابی به سهم ۳۰ درصدی در حمل بار ریلی در سال ۱۳۹۰ بود.

با وجود این، شکستن رکورد جابه‌جایی مسافری با بیش از ۲۹.۶۷ میلیون نفر مسافر در سال ۱۴۰۱ و رشد ۴۳.۱۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰، همچنین افزایش ۱۳ درصدی جابه‌جایی مسافر ریلی در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ از دیگر اتفاقاتی است که در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم صورت گرفته است و اکنون نیز صالحی از شکستن رکورد شش ماهه می‌گوید.

۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 48054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha