نتیجه تست لوکوموتیوران و راننده بیل مکانیکی حادثه ریلی طبس اعلام شد

میعاد صالحی معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در تحقیقات اولیه سرعت غیر مجاز لوکوموتیوران مورد بررسی قرار گرفت، که مشخص شد برای عبور از این بلاک سرعت لوکوموتیوران غیر مجاز بوده و بعد از برخورد با بیل مکانیکی همین سرعت غیر مجاز بر شدت آن افزوده شده است. از راننده بیل مکانیکی و لوکومتیوران تست هوشیاری گرفته شد که آزمایش لوکوموتیوران مشکلی نداشت، اما متاسفانه تست هوشیاری راننده بیل مکانیکی هر دوبار مثبت بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران: معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در تست هوشیاری که از راننده بیل مکانیکی گرفته شد متاسفانه در هر دوبار مثبت شده اما تست لوکوموتیوران منفی بوده است.

میعاد صالحی گفت: ساعت ۸ ونیم صبح مسیر مشهد_یزد بازگشایی شد. دیروز از ساعت ۱۲ شب تا ساعت ۴ و نیم صبح به علت ماسه گیر بودن این مسیر ریلی پیمانکاران بخش خصوصی مشغول ماسه گیری و تراورس در این مسیر بودند و صبح بعد از اتمام کار موقت اعلام کردند که خط باز است و پیش از این حادثه هم قطار باری و قطار دیزلی از این مسیر عبور کرده بود، اما این سوال باقی مانده و در حال بررسی است که راننده بیل مکانیکی به نحوه غیر طبیعی بخشی از بیل مکانیکی را روی خط قرار می‌دهد که باعث برخورد با شیشه لوکوموتیوران می‌شود.

او می‌گوید: در تحقیقات اولیه سرعت غیر مجاز لوکوموتیوران مورد بررسی قرار گرفت، که مشخص شد برای عبور از این بلاک سرعت لوکوموتیوران غیر مجاز بوده و بعد از برخورد با بیل مکانیکی همین سرعت غیر مجاز بر شدت آن افزوده شده است. از راننده بیل مکانیکی و لوکومتیوران تست هوشیاری گرفته شد که آزمایش لوکوموتیوران مشکلی نداشت، اما متاسفانه تست هوشیاری راننده بیل مکانیکی هر دوبار مثبت بود.

دیروز در مسیر ریلی مشهد_یزد یک قطار ۱۰ واگنی به علت برخورد با بیل مکانیکی واژگون شده که بر اثر آن تعدادی از هموطنان کشته و مصدوم شدند.

۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
کد خبر: 29075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha