ریزش ۴۶ دلاری انس جهانی و افت قیمت‌ها در داخل کشور

- فعال بازار طلا گفت: ریزش ۴۶ دلاری بهای انس جهانی در ۶ ماه گذشته بی‌سابقه بود و در نتیجه آن بازار طلا در داخل نیز با افت همراه شد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص وضعیت بازار طلا در روزهای نخست مهرماه اظهارداشت: هفته گذشته بهای انس جهانی طلا بیشترین کاهش قیمت را در ۶ ماه گذشته داشت به این صورت که با ۴۶ دلار کاهش قیمت دوباره به کانال ۱۸۰۰ دلار تنزل یافت و در آخرین معاملات به ۱۸۷۶ دلار رسید.

وی بیان کرد: کاهش ۴۶ دلاری بهای انس جهانی به اضافه تغییرات نرخ ارز که روز پنجشنبه اتفاق افتاد و شاهد افزایش آن بودیم، قیمت طلا در بازار داخل با تغییرات کاهشی مواجه شد.

فعال بازار طلا گفت: در هفته نخست مهرماه سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان کاهش داشت.نیم سکه و ربع سکه تغییر قیمتی نداشت اما سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

وی افزود: در دوره زمانی ذکر شده هر مثقال طلای آب شده ۳۰۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۶ هزار تومان و طلای ۲۴ عیار هم ۲۴ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کردند.

به گفته کشتی آرای حباب سکه در نخستین روزهای پاییز تغییری نداشت و برابر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

وی اظهارداشت: عمده تغییرات قیمت طلا در بازار داخل به دلیل تغییرات جهانی بود و با توجه به ریزش بازارهای جهانی در داخل نیز شاهد افت قیمت‌ها بودیم.

کشتی آرای افزود: برای هفته‌های آینده نیز پیش‌بینی می‌شود که نرخ ارز تغییرات محدود خود را داشته باشد و با توجه به ریزش بهای انس جهانی به نظر نمی‌رسد که میلی به افزایش داشته باشد بنابراین قیمت طلا در بازار داخل همانند هفته گذشته و با همان درصد تغییرات باشد.

۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
کد خبر: 47511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha