قیمت جهانی نفت همچنان سوار بر نوار صعودی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۰ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۴۶ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، قیمت نفت در شرایطی در روز دوشنبه افزایش یافته که سرمایه‌گذاران بر دورنمای کمبود عرضه به دنبال ممنوعیت موقتی صادرات سوخت روسیه و همچنین احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی و تاثیر آن بر تقاضا تمرکز کرده‌اند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۰ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۴۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۴ سنت معادل ۰.۱۶ درصد افزایش ۹۰ دلار و ۱۷ سنت معامله می‌شود.
روند افزایش قیمت سه هفته‌ای هر دوی این شاخص‌های نفتی در هفته گذشته به دنبال موضع‌گیری سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا و تاثیر آن بر بخش‌های مالی دنیا و افزایش نگرانی در مورد تقاضای نفت، متوقف شد.

پیش بینی کمبود شدید عرضه نفت در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی به دنبال تمدید کاهش تولید عربستان و روسیه تا پایان ۲۰۲۳، قیمت نفت را بیش از ۱۰ درصد طی سه هفته گذشته افزایش داده بود.
مسکو هفته گذشته موقتاً صادرات بنزین و گازوئیل را به اکثر کشورها ممنوع کرد تا بازار داخلی را تثبیت کند. بدین ترتیب نگرانی در مورد کمبود عرضه در آستانه فصل سرما در نیمکره شمالی افزایش یافته است.
تعداد چاه‌های فعال نفت آمریکا ۸ حلقه در هفته گذشته کاهش یافت و به ۵۰۷ رسید یعنی پایین‌ترین تعداد از فوریه ۲۰۲۲.

از طرف دیگر، انتظار می‌رود بخش تولید کارخانه‌ای در چین در ماه سپتامبر رشد داشته باشد و شاخص مدیران خرید در این بخش برای اولین بار از ماه مارس به بالاتر از ۵۰ برسد.

بهبود تدریجی تقاضا برای سوخت هواپیما جهت انجام پروازهای بین‌المللی در چین، تقاضا برای نفت در این کشور را ۰.۳ میلیون بشکه در روز در هفته گذشته افزایش داد و به ۱۶.۳ میلیون بشکه در روز رساند.

۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 47371
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha