افزایش نرخ سود توسط فدرال رزرو/طلا صعودی شد

فدرال رزرو آمریکا پس از نشست دوروزه سیاست‌گذاری این نهاد، با افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره موافقت کرد. با این افزایش، نرخ بهره فدرال رزرو به محدوده بین ۱.۵ تا ۱.۷۵ درصد می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز ، بازار طلا با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، آرایش صعودی به خودگرفت. با رسیدن تورم به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر، بانک مرکزی آمریکا به سرعت انتظارات بازار را برآورده کرد و نرخ بهره را افزایش داد.

بازار طلا در پی آخرین حرکت بانک مرکزی و پیش‌بینی‌های به‌روز شده، به رشد اندکی ادامه می‌دهد. طلای آگوست  با ۰.۲۲ درصد افزایش در روز به ۱۸۱۷.۵۰ دلار در هر اونس معامله شد.

در حالی که فدرال رزرو از تشدید سیاست های پولی تهاجمی بیشتر خبر می دهد، پیش بینی های رشد خود را برای سال جاری و ۲۰۲۳ کاهش داده و چشم انداز تورم خود را افزایش داده است. این بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره از سال ۱۹۹۴ تاکنون است. این اقدام نشان می‌دهد که نهاد ارشد پولی آمریکا به بالاترین سرعت در دهه‌های اخیر به افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهد.

gold

نزول ادامه‌دار بیت کوین

در همین راستا با توجه به فروش زیاد در بازار ارزهای دیجیتالی، و حرکت سرمایه گذاران به سوی بازارهای مطمئن‌تر مانند طلا، بیت کوین روند نزولی خود را ادامه داد. در حال حاضر بیت کوین به سطح ۲۱هزار دلار رسیده و به نظر می‌رسد همچنان این روند ادامه داشته باشد.

Screen Shot 1401-03-26 at 00.03.40

۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 29328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha