نرخ طلای جهانی نزولی شد

بهای هر اونس طلای جهان با ۲.۲ درصد کاهش به ۱۹۲۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بهای هر اونس طلا با ۲.۲ درصد کاهش به ۱۹۲۷ دلار و ۶۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۱۹۲۸ دلار و ۶۰ سنت رسید.

قیمت‌ها در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود از اول سپتامبر رسید و این قبل از این بود که فدرال رزرو آمریکا پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را با هشدارهای افزایش نرخ‌های طولانی‌تر اصلاح کند.

شاخص دلار آمریکا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود از ۹ مارس رسید، در حالی که بازدهی خزانه داری دو ساله پس از ثابت نگه داشتن نرخ بهره فدرال رزرو در روز چهارشنبه، به بالاترین حد در ۱۷ سال گذشته رسید.

کارشناسان اعلام کردند که نرخ‌های اعلام‌شده احتمالاً برای مدت طولانی‌تری بالاتر می‌مانند و ما شاهد فشار نزولی به قیمت طلا در کوتاه‌مدت هستیم. نرخ‌های بهره بالاتر از خرید شمش‌های بدون بهره که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، جلوگیری می‌کند.

فدرال رزرو مسیر سیاستی سخت گیرانه‌تری را برای مقابله با ادامه تورم با سال ۲۰۲۶ ترسیم کرد، اما معتقدند که می‌توانند در کاهش تورم بدون تخریب اقتصاد یا منجر به از دست دادن مشاغل بزرگ موفق شوند.

ایپ جان رانگ تحلیلگر بازار در IG گفت: هر گونه نزول بیشتر احتمالاً سطح ۱۹۰۰ دلار را به عنوان حمایت فوری باقی می‌گذارد.

اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز چهارشنبه ۰.۱ درصد کاهش یافت و بانک مرکزی روسیه نیز اعلام کرد که ذخایر طلای روسیه تا ابتدای سپتامبر به ۷۵ میلیون اونس رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۳.۱۲ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۹۲۰ دلار و ۴۵ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۱ درصد کاهش به ۱۲۶۰ دلار و ۳۷ سنت رسید.

۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 47253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha