پرواز نیویورک، ترمز سکه را کشید!

در شرایط فعلی سه خبر «تبادل زندانیان، آزادسازی منابع ارزی ایران و سفر سید ابراهیم رئیسی به نیویورک» مورد توجه معامله گران سکه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتثاد به نقل از اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز یکشنبه نزولی شد. فلز زرد رنگ داخلی عصر دیروز تقریباً ۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از است داد و بر روی ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت. در واقع عقب‌نشینی قیمت سکه در حالی اتفاق افتاد که انتظار می‌رفت افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا، اعلام حفظ تحریم‌های موشکی ایران، بیانیه تروییکای اروپایی و حذف هشت مأمور آژانس از سوی ایران، باعث افزایش قیمت سکه شود.

تحلیلگران بازار می‌گویند یکی از دلایلی که جسارت خرید در بازار سکه را کاهش داده ناشی از خبرهای سیاسی است. آنطور که در خبرها آمده، تبادل زندانیان ممکن است در این هفته انجام شود که تأثیر روانی بر بازار دلار و سکه دارد. مورد دوم مربوط به آزادسازی منابع ارزی ایران در هفته جاری هم‌زمان با تبادل زندانیان است؛ دراین‌رابطه، روزنامه‌های دولتی هم به بهانه آزادسازی منابع ارزی تیترهای کاهشی برای بازار ارز را برجسته کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال روزنامه ایران باتوجه‌به آزادسازی منابع ارزی ایران تیتر برگ‌ریزان دلار را انتخاب کرد و پیش‌بینی کرد باتوجه‌به دسترسی بانک مرکزی به منابع ارزی آزاد شده و دست پرتر بازارساز قیمت دلار کاهش شدیدتری را تجربه کند.

از طرفی هم بازار به سفر سید ابراهیم رئیسی به نیویورک و نتایج این سفر هم‌چشم دوخته است. در حال حاضر باتوجه‌به داغ‌شدن موضوع تبادل زندانیان، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال گفتگوی مقامات سیاسی ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع‌عمومی سازمان ملل در بین معامله‌گران سکه برجسته شده است.

تکنیکالیست‌ها معتقدند در حال حاضر محدوده ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مرز حمایتی سکه است که درصورتی‌که از دست برود فشار فروش در بازار زیاد خواهد شد.

از طرف دیگر مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مهم است. به باور آنها اگر سکه بالای این محدوده تثبیت دهد احتمال اینکه خریداران به بازار برگردند وجود دارد.

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 47124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha