گسترش انتقادها از تغییرات ناگهانی در لایحه برنامه هفتم/هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اختیار تام ندارد

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با انتقاد از تغییرات ناگهانی در گزارش کمیسیون تلفیق در لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اختیار تام برای اعمال تغییرات در گزارش کمیسیون پیرامون لایحه برنامه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با انتقاد از متن گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: تغییرات زیادی در لایحه برنامه هفتم ایجاد شده که نمایندگان بر روی میزان تغییرات مناقشه وجود دارد، متاسفانه در بارگذاری نهایی که صورت گرفت عملا برخی مصوباتی که در کمیسیون تلفیق تصریح شده بود تغییر کرد، برخی مواد و احکام هم اضافه و یا کم شدند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره اعتراض اعضای کمیسیون تلفیق برنامه به هیات رئیسه کمیسیون بابت تغییرات سلیقه‌ای در گزارش کمیسیون تصریح کرد: بابت این موضوع اعتراض کردیم، قول دادند که گزارش کمیسیون اصلاح می‌شود ولی اصلاحی صورت نگرفت، هیات رییسه کمیسیون تلفیق باید در این زمینه پاسخگو باشد.

تغییرات ناگهانی لایحه برنامه هفتم بی احترامی به اعضای کمیسیون تلفیق است

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه ۴۵ نفر از نمایندگان نزدیک به ۵۰ روز این لایحه را بررسی کردند اظهار داشت: تغییر ناگهانی لایحه برنامه هفتم بی‌احترامی به اعضای کمیسیون تلفیق و نظرات کمیسیون های تخصصی است و این مساله اولین بار در مجالس اتفاق می‌افتد و بی سابقه است که ما متنی را در صحن علنی تلفیق رای گیری کنیم تصمیمی در این مورد گرفته شده و موافق و مخالف صحبت کردند و بعد ناگهان این مصوبات تغییر کند.

در برخی از موارد مصوبات برنامه هفتم دچار تغییرات ماهوی شده است

وی تاکید کرد: لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق دچار تغییرات اساسی شده است که موجب شده این لایحه از اهداف اولیه دولت فاصله بگیرد.

مجتبی یوسفی ادامه داد: مواد لایحه برنامه در گزارش کمیسیون تلفیق به گونه ای حذف شده که امکان ابزگشت به لایحه دولت در مورد مواد حذف شده در صحن علنی مجلس وجود ندارد.

به اعضای کمیسیون تلفیق اختیار تام برای حذف مصوبات لایحه بدون بررسی داده نشده است

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: در کمیسیون مشترک اصل ۸۵ می توانیم اختیارات تام به اعضای کمیسیون دهیم، اما به اعضای کمیسیون تلفیق اختیار تام برای حذف مصوبات لایحه بدون بررسی داده نشده است، باید گزارش کمیسیون تلفیق در مورد برنامه هفتم توسعه مورد تجدید نظر واقع شود به همین دلیل اعضای کمیسیون تلفیق با ارسال نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس به تعویق انداختن یک هفته ای بررسی برنامه هفتم در صحن علنی شدند تا اشکالاتی که در بارگذاری به وجود آمده اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، لایحه برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران روز ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۲ تقدیم مجلس و بررسی آن در کمیسیون تلفیق به ریاست عزیزی نماینده مردم کرمانشاه از ۱۷ تیر آغاز شد؛ هفتم شهریور ماه جاری هم زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم از پایان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در این کمیسیون خبر داده بود.

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 47121

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha