آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد + تصاویر

اپل در مراسمی جدید از سری آیفون ۱۵ همراه سیستم عامل iOS17 و همچنین اپل واچ سری ۹ رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دیلی میل،اپل در رویداد «واندرلاست» این شرکت در کالیفرنیا از سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد.

قیمت پایه این دستگاه ۷۹۹ دلار است و نمایشگرهای این سری در ابعاد ۶.۱ و ۶.۷ اینچ هستند که در نسل های قبلی آیفون نیز مشاهده شده بود.

آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

اما طراحی نمایشگر دستگاه جدید تغییر کرده است. سوراخ بالای نمایشگر حذف شده و به جای آن یک جزیره دینامیک جایگزین شده است که در مدل های پرو آیفون فعلی نیز وجود دارد.

این دستگاه در ۵ رنگ جدید صورتی، زرد، سبز، آبی و سیاه عرضه می شود و دوربین آن طوری ارتقا یافته تا زوم قدرتمندتری داشته باشد.

آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

اپل مدعی است سری آیفون ۱۵ با باتری عرضه شده که عمر شارژ آن یک روز است و آیفون ۱۵ پلاس نیز حتی یک باتری بزرگتر دارد اما مشخص نیست عمر شارژ آن چقدر است.

این شرکت همچنین تایید کرد دستگاه جدید با پورت شارژ یو اس بی سی مشابه آی پد و رایانه های مک عرضه می شود.

از سوی دیگر گجت ایرپاد پرو نیز مجهز به این پورت شارژ شده که احتمالا قابلیت شارژ سریع تر در تمام دستگاه های اپل را فراهم می کند.

یکی دیگر از ویژگی های جالب آیفون ۱۵ «ایزوله سازی صوت» مبتنی بر هوش مصنوعی است که کمک می کند صدای فرد حتی در یک قطار شلوغ یا مکان عمومی بهتر شنیده شود.

در این میان اپل مدعی شده دستگاه جدید حافظ محیط زیست است و بخشی از قاب آن بازیافتی است و همچنین از کبالت کاملا بازیافت شده در آن استفاده شده است.

دستگاه گرانقیمت تر آیفون ۱۵ پرو قابلیت های اضافی نیز دارد و قیمت پایه آن در آمریکا ۹۹۹ دلار و بهای نسخه بزرگتر آیفون پرومکس ۱۱۹۹ دلار است.

آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

این دستگاه با قاب تیتانیومی عرضه می شود که به گفته اپل از همین آلیاژ در کاوشگر مریخ استفاده شده است. به همین دلیل مدل جدید در مقایسه با نسخه های قبلی پرو ، عمر طولانی تر دارد و سبک تر است.

یک دکمه قابلیت شخصی سازی در کنار دستگاه آیفون ۱۵ پرو قرار دارد که قابلیت بی صدا کردن دستگاه را دارد. می توان این دکمه را طوری برنامه ریزی کرد تا فعالیت های مختلفی مانند سریع باز کردن دوربین را انجام دهد.

این شرکت آمریکایی مدعی است تراشه A17 جدید که در این دستگاه ها به کار رفته ۱۰ بار قدرتمندتر از نسخه های پیشین است و حتی می توان قدرت آن را با برخی رایانه رومیزی مقایسه کرد.

چنین قابلیتی برای بازی های رایانه ای با وضوح بالا بسیار کارآمد است.

موبایل آیفون ۱۵ پرو با دوربین پشتی ۴۸ مگاپیکسلی و لنزهای پیشرفته ها و همچنین قابلیت زوم ۵ برابری عرضه می شود.

کایان درنس نائب رئیس بازاریابی جهانی محصول آیفون در این باره می گوید: آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس نشان دهنده جهشی عظیم در بخش نوآوری های دوربین، جزیره دینامیک و ویژگی هایی مانند دستیار Roadside هستند که به کمک ماهواره ها زندگی کاربران را ساده تر می کنند.

او در ادامه افزود: ما قدرت رایانش عکاسی را با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی برای وضوح بالا و گزینه تله فوتو ۲x و همچنین نسل جدید قابلیت عکاسی پرتره، ارتقا دادیم.

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس( باقیمت پایه ۸۹۹ دلار) دارای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی هستند که می تواند ویدئوهای ۴k را ثبت کند و البته تراشه های A16 بیونیک در آنها به کار رفته است.

آیفون ۱۵ پلاس نمایشگر ۶.۷ اینچی دارد اما ویژگی هایی مانند نسخه پرچمدار این رده هستند که با نمایشگر ۶.۱ اینچی عرضه می شود.

برخی ویژگی های موبایل های هوشمند به کاربران اجازه می دهد بدون تغییر به حالت پرتره، عکس پرتره بگیرند.

آیفون ۱۵ همچنین یک نمایشگر او ال ای دی سوپر رتینا دارد که از محتوای دالبی ویژن با درخشندگی ۱۶۰۰nit پشتیبانی می کند. البته حداکثر درخشندگی دستگاه در نور خورشید ۲ هزار nit است که ۲ برابر آیفون ۱۴ به حساب می آید.

در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از تراشه ۳ نانومتری استفاده شده است. همچنین CPU آن ۱۰ درصد سریع تر است و GPU سری پرو تا ۲۰ درصد سریع تر است و طراحی ۶ هسته ای دارد. قیمت آیفون ۱۵ پرو همچنان ۹۹۹ دلار است اما قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس ۱۱۹۹ دلار اعلام شده است.

هر دو مدل ۷ لنز پرو دارند. دوربین اصلی به کاربر اجازه می دهد بین فاصله کانونی ۲۴، ۲۸ و ۳۵ میلی متری گزینه مورد نظرش را انتخاب کند و حتی یکی از آنها را به عنوان پیش فرض در نظر بگیرد.

آیفون ۱۵ پرو دارای دوربین گرانقیمت تله فوتو 3x و ۱۵ پرومکس مجهز به طولانی ترین قابلیت زوم بصری در دستگاه های آیفون است.

سیستم عامل جدید همراه قابلیت های نوین

علاوه بر آنچه گفته شد دستگاه های مذکور مجهز به iOS17 خواهند بود که قابلیت های تازه ای دارد. کاربران می توانند پوستری به شماره تماس بچسبانند که به آنها کمک می کند چگونگی نمایش داده شدن شماره تماس ها در دستگاه شان را شخصی سازی کنند.

قابلیت پیام صوتی نیز متون مربوط به چنین پیامی را روی نمایشگر نشان می دهد. همچنین بخش مسیج ها مجهز به استیکرهای جدید شده است.

قابلیت Check In پس از به مقصد رسیدن کاربربه طور خودکار به فرزندان و خانواده شان اطلاع می دهد. قابلیت Name Drop نیز یک ویژگی مهم است که به کاربران اجازه می دهد جزئیات تماس را با قرار دادن دو دستگاه در کنار هم تماشا کنند.

رونمایی سری جدید اپل واچ

اپل همچنین سری چدید اپل واچ ۹ را معرفی کرد که دارای قابلیت پاسخ به تماس ها بدون لمس، ثبت عکس با دوربین ریموت و پخش زنگ هشدار است. کاربر می تواند با انگشت اشاره و شست خود به دستگاه ضربه بزند تا این قابلیت ها را فعال کند.

آیفون ۱۵ رسما رونمایی شد

همچنین این دستگاه مجهز به یادگیری ماشینی است که کوچکترین تغییرات در جریان خون هنگام ضربه زدن فرد به نمایشگر را ردیابی می کند. قیمت پایه سری اپل واچ ۹ از ۳۹۹ دلار شروع می شود.

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 46960
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha