حذف ناباورانه امیدهای ایران؛ تیم عنایتی هم به المپیک نرسید! + فیلم

رویای رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ خیلی زود به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در حالی که تا ساعتی پیش به نظر می رسید تیم امید ایران به عنوان یکی از بهترین تیم های دوم گروه های مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک، راهی مرحله نهایی این مسابقات شده، اما نمره منفی انضباطی ایران باعث شد تا در جدول تیم های دوم گروه ها در رده پنجم قرار بگیرد و حذف شود. ایران و مالزی در این جدول از همه نظر با هم برابر بودند و کار به شمارش کارت های زرد و قرمز و محاسبه نمره انضباطی دو تیم کشیده شد و در نهایت ایران با نمره ۹- پایین تر از مالزی قرار گرفت. مالزی فقط ۴- داشت! به این ترتیب رویای رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ خیلی زود به پایان رسید.

کابوس کارت زرد: حذف قطعی ایران از المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال المپیک ایران پس از کسب ۶ امتیاز در گروه E مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا و المپیک ۲۰۲۴ و شکست در دیدار روز سه‌شنبه مقابل ازبکستان، در رده دوم جدول قرار گرفت تا صعودش به دور بعد به اما و اگر بکشد و در نهایت هم بخاطر کارت زرد، از صعود باز ماند.

ملی پوشان امید ایران پس از اینکه سه امتیاز دیدار با هنگ کنگ حذف شد، با ۳ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۳ امیدوار به صعود بودند، اما بخاطر اخطارهای بیشتر نسبت به مالزی، تیم دوم گروه H نتوانستند به دور بعد برسند.

1924279

1924280

1924281

تیم‌های زیر ۲۳ سال اردن، کره جنوبی، ویتنام، ژاپن، ازبکستان، عراق، امارات، تایلند، استرالیا، عربستان سعودی و اندونزی به‌عنوان صدرنشین به مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا راه یافتند که علاوه بر این ۱۱ تیم و قطر به‌عنوان میزبان، چهار تیم کویت، چین، تاجیکستان و مالزی هم موفق شدند به‌عنوان تیم برتر دوم صعودشان را قطعی کنند و ایران نتوانست در این جمع قرار بگیرد.

شاگردان رضا عنایتی که در صورت زدن حتی یک گل بیشتر در دیدار مقابل افغانستان می‌توانستند بالاتر از مالزی قرار بگیرند و به دور گروهی جام ملت‌های آسیا برسند و به کسب سهمیه المپیک پاریس امیدوار بمانند، به این مهم دست پیدا نکردند و از سوی دیگر کارت زردهای پرشمار و بی‌دلیلی دریافت کردند که موجب شد نتوانند سهمیه بگیرند.

با توجه به اینکه در جدول گروه‌های ۴ تیمی، نتایج تیم‌ها مقابل قعرنشین حذف می‌شد و مورد محاسبه قرار نمی‌گرفت، شرایط تیم امید ایران در گروه E با تیم مالزی در گروه H کاملا برابر بود، اما اخطارها کاری کرد تا شاگردان عنایتی پایین‌تر از مالزی قرار بگیرند.

جدا از اینکه صعود کویت، چین و تاجیکستان بخاطر کسب ۴ امتیاز به‌عنوان تیم دوم برتر قطعی شد، امیدهای ایران و مالزی پس از حذف نتایج تقابل با قعرنشینان دور گروهی، مثل هم ۳ امتیاز با تفاضل گل مثبت ۳ کسب کردند و هر کدام هم ۴ گل زده و یک گل خورده داشتند تا در این شرایط، کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم صعود کننده را با احتساب کارت زرد مشخص کند.

در این شرایط، تیم فوتبال امید ایران در سه مسابقه انجام شده ۹ کارت زرد دریافت کرد ولی در سمت مقابل، مالزی ۴ اخطار گرفت تا این اتفاق موجب شود مالزی با دریافت ۵ اخطار کمتر شانس المپیکی شدن ایران را از بین ببرد.

یاسین سلمانی و محمدامین حزباوی، کاپیتان‌های اول و دوم ایران در نخستین بازی مقابل هنگ‌کنگ کارت زرد گرفتند؛ در دومین مسابقه برابر افغانستان نیز سامان تورانیان، طاها طباطبایی و علیرضا باویه اخطار دریافت کردند و در آخرین دیدار هم با ازبکستان که جدال پرتنشی بود، محمدامین حزباوی، امیر جعفری، یاسین سلمانی و محمدرضا بردبار با کارت زرد جریمه شدند و علاوه بر آنها، مهران فرقانی مدیر تیم فوتبال المپیک نیز اخطار گرفت!

با این وضعیت و کارت‌های پرشمار که سهم بازیکنان با تجربه بیشتر از بقیه بود، تیم فوتبال المپیک ایران پایین‌تر از مالزی قرار گرفت و در نهایت شانس رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ را از دست داد.

خلاصه بازی امید ازبکستان - امید ایران در چارچوب جام ملت های آسیا زیر ۲۳ سال

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۸
کد خبر: 46941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha