در یک سال گذشته اقتصاد آلمان متحمل ۲۰۶ میلیارد دلار خسارت از جرائم سایبری شد

سرقت در حوزه تجهیزات فناوری اطلاعات و داده و همچنین خرابکاری صنعتی و دیجیتالی در سال ۲۰۲۳ میلادی ۲۰۶ میلیارد یورو به آلمان خسارت زده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، طبق اطلاعات «بیتکام» بنیاد دیجیتال آلمان با توجه به تحقیقی از میان بیش از هزار شرکت اعلام کرد خسارت چنین اقداماتی از رقم سال گذشته (۲۰۰ میلیارد یورو) فراتر رفته است.

رالف وینترگرست رییس بیتکام در این باره می گوید: اقتصاد آلمان به هدفی جذاب برای مجرمان و کشورهای متخاصم تبدیل شده است. مرزهای بین جرائم سازمان یافته و هکرهای دولتی نیز محو شده اند.

حدود سه چهارم شرکت های حاضر در این تحقیق با حملات دیجیتالی در ۱۲ ماه گذشته روبرو شده اند که البته این رقم نسبت به ۸۴ درصد شرکت های تحت بررسی در سال گذشته کمتر شده ست.

وینترگرست در این باره افزود: کاهش اندک شرکت های قربانی حملات سایبری، نشانه مثبتی است و حاکی از آن است که اقدامات حفاظتی تاثیرگذار بوده اند.

او در پاسخ به آنکه آیا حملات سایبری ماهیت کسب وکار بیش از نصف شرکت ها یا به طور دقیق تر ۵۲ درصد آنها را تهدید می کند یا خیر گفت: بله.

حال آنکه یک سال قبل این شاخص حدود ۴۵ درصد و ۲ سال قبل ۹ درصد بود.

از بین شرکت هایی که با حملات سایبری روبرو شده بود، اطلاعات حساس ۷۰ درصد آنها سرقت شده بود که شامل افزایشی ۷ درصدی نسبت به سال قبل است. به طور مشابه ۶۱ درصد شرکت ها با جاسوسی از ارتباطات دیجیتال خود روبرو شده بودند که این رقم نسبت به صال قبل ۴ درصد افزایش یافته بود.

سینان سلن رییس دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی در این باره می گوید: واکنش ما به این تهدید فزاینده قدرتمندتر کردن همکاری با شرکایمان، ردیابی و واکنش سریع به حملات و همچنین به کارگیری سیستم دفاعی مان است.

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 46593
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha