آیا مانعی بر سر راه رشد طلا وجود دارد؟

​​​​​​​ در پی انتشار داده‌های ضعیف ایالات متحده و بروز نگرانی‌ها پیرامون نرخ بهره‌ی آتی، طلا در یک مسیر صعودی قرار گرفت و در بالاترین سطح خود ثابت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از «اف‌ایکس استریت» بهای طلا (XAU/USD) طی یک دوره‌ی چهار روزه‌ی برد، در بالاترین سطح چهار هفته‌ی اخیر، ثابت باقی ماند.

با اینکه اخیرأ داده‌های ضعیف ایالات متحده، نگرانی‌هایی را در مورد محور سیاست آتی فدرال رزرو ایجاد کرده و قدمی در جهت تقویت بهای طلا XAU/USD برداشته است، فعالان بازار همچنان در انتظار سرنخ‌های کلیدی تورم از ایالات متحده و منطقه یورو هستند.

در همین راستا می‌توان امیدوار بود که محرک‌های بیشتری از سوی مشتری کلیدی چین در راه باشد. اما با تمام این‌ها، روحیه‌ی محتاطانه‌ای که پیش از انتشار داده‌های اقتصادی کلیدی و اعداد مختلف فعالیت از چین در بازارهای جریان دارد، خریداران طلا را امیدوار کرده است.

با نگاهی به آینده، اعداد و ارقام گزارش CPI و HICP منطقه یورو برای ماه اوت، همراه با کاتالیزورهای ریسک، چالشی برای معامله‌گران طلا XAU/USD خواهد بود.

افزون بر آن، گزارش شاخص قیمت اصلی هزینه‌ی مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) برای ماه اوت در کانون توجه خواهد بود که انتظار می‌رود در سطح ۰.۲% ماه اوت بدون تغییر باقی بماند، گرچه در مقیاس سالانه، از ۴.۱% قبل به ۴.۲% افزایش یافته است.

اما غیر از گزارش نرخ تورم ایالات متحده، خریداران طلا برای حصول به سرنخ‌های بیشتر، داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) را دنبال خواهند کرد؛ چرا که این داده‌ها می‌توان اشاره‌ی مستقیمی به اتمام چرخه‌ی جنگ‌طلبانه‌ی فدرال رزرو داشته باشد که به نوبه‌ی خود عاملی برای افزایش بهای طلا XAU/USD نیز خواهد بود.

سطوح تکنیکال برای قیمت طلا

آشکارساز تلاقی تکنیکال حاکی از آن است که قیمت طلا، فراتر از تلاقی حمایت ۱۹۳۵ الی ۳۶ دلار در نوسان است، که نشان‌دهنده‌ی صعود بیشتر خواهد بود. به علاوه، پشتیبانی کلیدی اعلام‌شده شامل نقطه پیوت S۱ یک روزه و فیبوناچی ۶۱.۸٪ یک ماهه است.

همچنین محدودکردن روند نزولی کوتاه‌مدت طلا (XAU/USD) سطح ۱۹۳۰ دلاری است که ۵۰-DMA و نقطه پیوت R۱ یک هفته‌ای را در بر می‌گیرد.

پس از آن، همگرایی فیبوناچی ۱۶۱.۸ درصد یک روزه به نقطه پیوت یک روزه S۲ می‌پیوندد تا سطح ۱۹۲۵ دلار را به عنوان آخرین دفاع از خریداران طلا برجسته کند.

از طرف دیگر، باند بالایی بولینگر در نمودار روزانه و نقطه پیوت R۱ یک روزه، صعود فوری قیمت طلا را نزدیک به ۱۹۵۰ دلار محدود می‌کند.

مهم‌تر از آن، نقطه پیوت R۲ یک روزه و ۱۰۰-DMA، نزدیک به سطح ۱۹۵۷ الی ۵۸ دلار، قبل از هجوم به سمت فیبوناچی ۲۳.۶ درصد یک ماهه ۱۹۷۰ دلاری، برای گاوهای طلا XAU/USD یک مهره‌ی سخت تلقی می‌شود.

به طور کلی، قیمت طلا موانع کمتری در سمت صعودی دارد، اما داده‌های تورم ایالات متحده همچنان می‌توانند گاوهای نر طلا را آزمایش کنند.

در اینجا می‌توان نوسان فلز زرد را بر روی ابزار مشاهده کرد:

آشکارساز تلاقی تکنیکال

آیا مانعی بر سر راه رشد طلا وجود دارد؟ نویسنده: معصومه دانش

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
کد خبر: 46583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha