رهبر انقلاب: مهمترین شاخص خنثی‌سازی تحریم‌ها، کاهش تورم است

رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت فرمودند: همه اقدامات مثبت دولت که با این زحمت انجام می‌شود، تحت‌الشعاع مشکلات معیشتی مثل گرانی مسکن و اجاره‌بها قرار می‌گیرد و این حیف است. مهمترین شاخص خنثی‌سازی تحریم‌ها، کاهش تورم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر و به مناسبت هفته دولت، رئیس‌جمهور و اعضاء هیئت دولت سیزدهم صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بخش‌هایی از این دیدار به شرح زیر است:

اسم رمز دولت‌ها باید کسب رضای الهی و کار برای مردم باشد

رهبرانقلاب در بخشی از بیاناتشان فرمودند: شهید رجایی حدود یک ماه رئیس جمهور بود. شهید باهنر در همین مدت نخست وزیر بود. شهید رجایی چندماه هم نخست وزیر بود با آن شرایط سختی که آن روزها داشت. بنابراین کارکرد این دو بزرگوار مورد نظر نیست. هیچ نشانه ای و اثری از کارکرد این ها نداریم. نکته مطرح شدن این دو نفر چیست؟ بنده در اینجا یادداشت کردم که نکته در نیت آنها است. در جهت گیری آنها است. جهت گیری این دو شهید عزیز جهت گیری انقلابی و الهی بود. آن کسانی که این دو نفر را از نزدیک می شناختند تصدیق می کنند این عرض ما را که این دو نفر چیزی را طلب می کردند که همه شهدا و مجاهدان راه خدا آن را طلب میکردند. یعنی زندگی آنها درست منطبق بود با سرنوشت آنها؛ دنبال رضای الهی بودند؛ همچنانی که همه شهدای فی سبیل الله که مخلصانه در کار جهاد هستند هدفشان رضای الهی است... خدای متعال این را از ما خواسته است. اسم رمز دولت‌ها باید کسب رضای الهی و کار برای مردم باشد.

مهمترین شاخص خنثی‌سازی تحریم‌ها، کاهش تورم است

رهبرانقلاب در بخش دیگری فرمودند: مسئله معیشت مردم خیلی مهم است. همه اقدامات مثبت دولت که با این زحمت انجام می‌شود، تحت‌الشعاع مشکلات معیشتی مثل گرانی مسکن و اجاره‌بها قرار می‌گیرد و این حیف است. عمده تحریم‌ها،‌ با هدف گروگان‌گرفتن معیشت مردم است؛ باید در کنار مذاکرات،‌ تحریم‌ها را خنثی کرد. مهمترین شاخص خنثی‌سازی تحریم‌ها، کاهش تورم است.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان خطاب به رئیس جمهور و هیئت دولت فرمودند: هر تصمیمی میخواهید در زمینه اقتصاد بگیرید ببینید تاثیرش بر نکات برجسته‌ای مانند فاصله طبقاتی، ثبات بازار، نرخ ارز، کاهش تورم، رشد تولید و ... چگونه است.

رهبر انقلاب: درباره این دو سال دولت سیزدهم میخواهم علاوه بر کمک، تمجید کنم

رهبرانقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان فرمودند: بنده در این سی و چند سال از همه‌ی دولتها با گرایشها و توانهای مختلف حمایت حمایت کردم. دلیلش هم واضح است؛ چرا که شرایط کشور و اهدافی که ما برای خودمان ترسیم کردیم در جمهوری اسلامی اقتضاء میکند که همه به قوه‌ی مجریه که وسط میدان است، کمک کنند؛ رهبری کمک کند، مردم کمک کنند، روشنفکرها کمک کنند، نخبگان کمک کنند؛ قاعده‌اش این است؛ همه‌ی دولتها مستحق این کمک همه‌جانبه هستند. ما به همه‌ی دولتها کمک کردیم. لکن در مورد این دولت علاوه‌ی بر کمک، بنده با نگاه به این دو ساله، تمجید هم میخواهم بکنم.

رهبر انقلاب:دولت کارهای زیربنایی انجام داده که اثرش ممکن است به طور کامل امروز ظاهر نشود اما بالاخره ظاهر خواهد شد

رهبر انقلاب فرمودند: متأسفانه زبان دولت در بیان آنچه که انجام گرفته زبان رسایی نیست؛ اتفاقاتی که افتاده اتفاقات خوب،‌ به آن اندازه‌ای که شایسته و حقش هست به آن اندازه در نظر مردم و ذهن مردم منعکس نشده. بنده میخواهم یک مقداری بگویم شاید کمک بشود به اینکه حقایق و واقعیتهایی که در مورد دولت هست برای آحاد مردم و افرادی که نظر و غرضی ندارند بیشتر آشکار بشود. آنچه که من میخواهم تکیه کنم این است که تعداد قابل توجهی از شاخصهای اقتصاد کلان رشد را نشان میدهد، پیشرفت را نشان میدهد. بعضی از دولتها طبیعتشان این است که فردا را قربان امروز میکنند این دولت نکرده این کار را. کارهای بزرگ و زیربنایی را انجام داده که اثرش ممکن است امروز ظاهر نشود به طور کامل اما بالاخره ظاهر خواهد شد.

۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 46511

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha