رهبر انقلاب اسلامی رأی خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب راس ساعت ۸ صبح امروز - جمعه ۱۱ اسفندماه- و در دقایق آغاز رای‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری رای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب صبح امروز - جمعه ۱۱ اسفندماه- و در دقایق آغاز رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی (ره) رای خود را به صندوق انداختند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ راس ساعت‌ ۸ صبح‌ امروز با در دست‌ داشتن‌ شناسنامه‌ پای‌ صندوق‌ سیار ۱۱۰ حضور یافتند و به‌ نامزدهای‌ نمایندگی‌ مردم‌ تهران‌ در مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ و خبرگان رهبری رأی‌ دادند.

مسئولان‌ صندوق‌ سیار ۱۱۰ پس‌ از دریافت‌ شناسنامه‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ و ثبت‌ مشخصات‌ شناسنامه‌ای‌ ایشان‌، برگه مخصوص‌ انتخابات‌ را برای‌ اخذ رأی‌ در اختیار معظم‌له‌ قرار دادند و حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ نیز پس‌ از نوشتن‌ اسامی‌ نامزدهای‌ اصلح‌ نمایندگی‌ مجلس‌ شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رأی‌ خود را به‌ صندوق‌ انداختند.

این مراسم که با حضور بیش از یک صدتن از خبرنگاران رسانه‌های داخلی و بین‌المللی برگزار میشود، از رسانه KHAMENEI.IR، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دیگر رسانه‌های خارجی به‌صورت زنده پخش شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب نمایندگان ۸۸ کرسی از ساعت ۸ صبح امروز - ۱۱ اسفندماه - در یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان آغاز شده است.

در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۴۴ نفر نیز برای رقابت در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده اند.

بر اساس آمار ستاد انتخابات کشور، در مجموع ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ نفر را مردان و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر را زنان تشکیل می دهند.

همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می شود. این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه دارند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی در نظر گرفته شده است.

۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
کد خبر: 52921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha