از عراق گوشی نخرید؛ ریجستر نخواهد شد

مدیر گمرک چذابه گفت: موبایل‌هایی که توسط زائران در بازده زمانی از ۲۰ مردادماه تا ۲۵ شهریور از کشور عراق خریداری و وارد کشور می‌شوند، ریجستر نخواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مدیر گمرک چذابه گفت: با توجه به آغاز تردد زوار اربعین، از ابتدای شهریور لغایت بیست شهریور واردات کلیه کامیون‌ها به مرز چذابه ممنوع شد.

رضا رئیسی کیا می‌گوید: این کامیون‌ها برای صادرات کالای خود می‌توانند از مرزهای جایگزین استان کرمانشاه و در خوزستان از مرز دریایی خرمشهر استفاده کنند.

مدیر گمرک چذابه گفت: زائران از خرید گوشی جدید از عراق خودداری کنند، موبایل‌هایی که توسط زائران در بازده زمانی از بیست مردادماه امسال لغایت ۲۵ شهریور از کشور عراق خریداری و وارد کشور می‌شوند ریجستری نخواهند شد.

رئیسی کیا گفت: این تصمیم توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گرفته شده و جهت جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌ها در ایام اربعین گرفته شده است.

پایانه مرزی چذابه دومین مرز پر تردد در خورستان است و روزانه به طور میانگین بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ کامیون از این مرز به سمت عراق خارج می‌شدند که عمده مواد صادراتی آن‌ها غذایی و مصالح ساختمانی است.

۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 46340
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha