سیاتل آمریکا به خون کشیده شد!

مقام‌های آمریکا اعلام کردند که در پی تیراندازی در یک قلیان‌سرا در جنوب شهر سیاتل سه نفر کشته و شش تن زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد این حادثه روز یکشنبه به وقت محلی آمریکا رخ داد و جزئیات بیشتر درباره عامل و اسامی کشته‌ها و زخمی‌ها منتشر نشده است.

بروس هارل شهردار سیاتل در بیانیه‌ای گفت: هنوز سلاح‌های غیرقانونی زیادی در دست افراد اشتباهی بوده و ممکن است تراژدی دیگری مانند این حادثه رخ دهد.

تارنمای آکسیوس پنجشنبه با استناد به نتایج نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو نوشت: تقریبا دو سوم بزرگسالان آمریکایی گفته‌اند سلاح گرم در اختیار دارند یا ممکن است در آینده به خرید آن اقدام کنند.

به نوشته این رسانه، افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا به عنوان مساله نگران کننده در حوزه بهداشت عمومی، تمایل به خرید و مالکیت سلاح را در بین شهروندان آمریکایی کاهش نداده است.

نتایج نظرسنجی پیو نشان داد تقریبا نیمی از افرادی که اسلحه ندارند گفتند در آینده اقدام به خرید آن خواهند کرد.

این نتایج همچنین نشان داد که ۳۲ درصد از شهروندان آمریکایی گفتند مالک اسلحه هستند که نسبت به نظرسنجی پیو در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ افزایش ۲ درصدی را نشان می دهد.

تقریبا سه چهارم از حدود ۵ هزار نفر شرکت کننده در این نظرسنجی، مساله محافظت از خود را به عنوان اولین دلیل برای مالکیت اسلحه عنوان کردند.

آکسیوس نوشت: محاسبه دقیق تعداد سلاح های گرم در دست افراد غیرنظامی در آمریکا دشوار است، اما موسسه تحقیقاتی «سلاح های کوچک» در گزارش سال ۲۰۱۸ خود برآورد کرد در آن سال، ۳۹۳ میلیون و ۳۰۰ هزار قبضه اسلحه در اختیار غیرنظامیان بوده است.

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
کد خبر: 46200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha