شش نکته از شگفتی‌ساز جدید بازار رمزارز

حجم معاملات روزانه شیبا از بایننس و دوجین آلت‌کوین سرشناس سبقت گرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شیبااینو مسیرش را از بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های سرشناس جدا کرده است. در روزهایی که بیت‌کوین با نوسان‌های تکراری خودش حوصله تریدرها را سر برده، بازدهی ماهانه شیبا به‌حدود ۳۰ درصد رسیده و هولدرهای آن درمقایسه با ۶۰ روز قبل تقریبا ۵۲ درصد سود نصیبشان شده است. جهش قیمت شیبا که همزمان با تولد سه‌سالگی استارت خورده، آن را به قله سه‌ماهه رسانده و حالا یک‌سری از تحلیلگران بازار از احتمال سقوط قیمت شیبا صحبت می‌کنند.

شماره یک | جهش ۵۲ درصدی قیمت شیبا در عرض دو ماه

قیمت شیبا نسبت به دو ماه قبل جهش تقریبا ۵۲ درصدی داشته است. درحال حاضر هر واحد شیبا ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار معامله می‌شود که به‌پول خودمان چیزی معادل نیم‌تومان است، اما اواخر خرداد شیبا ۰.۰۰۰۰۰۷ دلار معامله می‌شد. نسبت به یک ماه قبل قیمت شیبا ۲۷ درصد رشد داشته و هولدرهای آن درقیاس با همین دو هفته قبل یعنی اوایل مرداد به سود ۲۳ درصدی رسیدند. جهش قیمت شیبا از این نظر مهم است که بدانیم در روزهای کسل‌کننده بازار ارز دیجیتال، بازدهی ماهانه و ۶۰ روزه بیت‌کوین به‌ترتیب به منفی سه و مثبت هفت درصد می‌رسد و اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا تقریبا شرایطی مثل بیت‌کوین را پشت‌سر گذاشته است.

شماره دو | علت افزایش قیمت شیبا

علت افزایش قیمت شیبا در این برهه را می‌توانیم به یک‌سری اقدامات راهبردی توسط تیم پشتیبان ارتباط بدهیم. اقداماتی که همزمان با تولد سه‌سالگی شیبا انجام شده و شامل افزایش فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، ارائه وبلاگ‌های رسمی به چندین زبان مختلف مثل چینی، ترکی و ژاپنی، ارتقای شبکه، بالا رفتن حجم تراکنش‌ها و چندین به‌روزرسانی مهم می‌شود.

شماره سه | افزایش سهم شیبا از بازار ارز دیجیتال

شیبا اینو از نظر تسلط به بازار رمزارز از بین ۱۰ هزار ارز دیجیتالی که وجود دارد جایگاه دوازدهم را مال خود کرده است. دو ماه قبل یعنی قبل از اینکه شاهد جهش قیمت شیبا در این برهه باشیم، شیبا جایی بین ۲۰ ارز دیجیتال اول دنیا نداشت و در جایگاه بیست‌ویکم قرار داشت. در این مدت حجم کل معاملات بازار شیبا حدود یک میلیارد دلار ارتقا پیدا کرده و به مرز شش میلیارد رسیده است. ارزش کل بازار ارز دیجیتال هم قریب ۱.۲ تریلیون دلار تخمین زده می‌شد و با این اوصاف سهم شیبا از بازار رمزارز به حدود نیم‌درصد رسیده است. از این نظر شیبا پشت‌سر پالیگان و ترون ایستاده و اوضاع بهتری نسبت به رمزارزهای سرشناسی مثل پولکادات، لایت‌کوین و استلار دارد. میزان معاملات شیبا در ۲۴ ساعت قبلی حدود ۳۵۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود و بدنیست بدانید این عدد از حجم خریدوفروش‌های دوج‌کوین، بایننس، کاردانو، سولانا و ترون (که جزو ۱۰ ارز برتر دنیا هستند) بیشتر است.

شماره چهار | ریزش ۸۸ درصدی شیبا از قله تاریخی

قیمت شیبا باوجود جهشی که در هفته‌های اخیر داشته، نسبت به آبان ۱۴۰۰ حدود ۸۸ درصد ریخته است. آن موقع همزمان است با رکوردشکنی تاریخی بیت‌کوین. قیمت شیبا هم در آن روزها تا ۰.۰۰۰۰۸ دلار بالا رفت که به‌پول خودمان معادل دو تومان محسوب می‌شد. شیبااینو از نیمه مرداد ۱۳۹۹ منتشر شده و درحال حاضر فعال‌ترین صرافی که در آن شیبااینو معامله می‌شود، ۹۷ درصد از حجم معاملات روزانه آن را مدیریت می‌کند.

شماره پنج | شیبا روی قله سه‌ماهه

قیمت شیبا در یک هفته اخیر تا ۰.۰۰۰۰۱۱ دلار بالا رفته است. عددی که باید آن را بیشترین قیمت شیبا از روز ۳۱ فروردین بدانیم. از آن موقع به بعد قیمت شیبا یکبار در روز ۲۰ خرداد تا محدوده ۰.۰۰۰۰۰۶ دلار پایین آمده است. از طرفی عدد ۰.۰۰۰۰۱۱ دلاری که روز ۲۲ مرداد در کارنامه شیبا به‌ثبت رسیده، قله سه‌ماهه شیبا محسوب می‌شود و اتفاقا بخشی از تریدرهای بازار پوزیشن فعلی شیبا را یکجور آلارم می‌دانند.

شماره شش | پیش‌بینی قیمت شیبا

شیبااینو از نظر بخشی از تحلیلگران بازار ار دیجیتال حداقل در بازه کوتاه‌مدت شانس زیادی برای تداوم روند صعودی خودش ندارد. تحلیلگرانی که به کمک تحلیل‌های تکنیکال سراغ پیش‌بینی قیمت شیبا رفتند، اعتقاد دارند با رسیدن شیبا به قله سه‌ماهه نباید انتظار تداوم روند صعودی قیمت شیبا را داشته باشیم. آن‌ها می‌گویند با از دست‌رفتن سنگر ۰.۰۰۰۰۱۰ دلاری شیبا، احتمال ریزش تا ۰.۰۰۰۰۰۸ دلار وجود دارد و بعد از آن سقوط تا ۰.۰۰۰۰۰۷ دلار هم قابل پیش‌بینی است. آن طرف بخشی از هولدرهای شیبا هنوز تصمیمی به فروش نگرفتند و چشم‌انتظار ملاقات با محدوده ۰.۰۰۰۰۱۵ دلاری هستند.

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 46068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha