اظهارات جنجالی محمدصادق کوشکی درباره مهسا امینی ؛ عذرخواهی مقامات کار غلطی بود + فیلم

اظهارات تند صادق کوشکی هر از چندگاهی خبرساز می شود و کاربران شبکه های اجتماعی، او را به عنوان یک چهره اصولگرای تندرو می شناسند. کوشکی که مدتی است به عنوان کارشناس در برنامه های سیاسی شبکه افق حضور دارد و اظهار نظرهای عجیبش، گاهی تیتر رسانه‌ها می شود، اخیرا در گفتگویی در این شبکه، به عذرخواهی دو نفر از سران قوا بابت فوت مهسا امینی انتقاد کرد. به گفته وی این کار سبب ایجاد شبهه و شعله‌ور شدن اعتراضات شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، صادق کوشکی در برنامه جهان آرای شبکه افق با اجرای امیرحسین ثابتی که جزو مسافران اعزامی به قطر در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ بود، درباره حوادث سال گذشته گفت: «تلقی این بود که حالا یک اتفاقی افتاده است و عذرخواهی می‌کنیم؛ که عذرخواهی مقامات به خاطر این قضیه کار غلطی بود.»

کوشکی در پاسخ به ثابتی که علت غلط بودن عذرخواهی مقامات را آن هم در شرایطی که اشتباهی پیش آمده جویا شد، گفت: «چرا باید عذرخواهی می کردند؟ عمدی که نبوده است! یکی از دلایلی که ناخواسته به این آتش دمید این بود که دو رئیس قوا دلجویی و عذرخواهی کردند.»

او در ادامه می گوید: «خیلی طبیعی است. حوادثی از این دست رخ می دهد. اگر به فرض هر کسی که بازداشت می شود و در بازداشتگاه سکته می کند و یا مشکلی پیدا می کند، از او عذرخواهی می شود که حالا از این فرد خاص عذرخواهی شود؟

محمدصادق کوشکی در شهریور ماه سال گذشته و در شرایطی که کشور تحت تاثیر مرگ مهسا امینی پرتنش بود، معتقد بود که اعتراض‌ها هیچ‌ ربطی به مهسا امینی ندارد. او گفته بود: «عده‌ای آرزوی‌شان این است که اینجا هم مثل آنتالیا شود و بدون در نظر گرفتن شئونات اسلامی در معابر عمومی تردد کنند … تا زمانیکه عده‌ای از هر فرصتی استفاده یا بهتر است، بگویم سوءاستفاده می‌کنند تا همه‌چیز را به‌هم بریزند و چهره‌ای خشن از نظام را به‌دنیا نشان بدهند، با مجوز یا بی‌مجوز کارشان را انجام می‌دهند و به‌هیچ صراطی مستقیم نخواهند شد»

اظهارات جنجالی کارشناس شبکه افق درباره مهسا امینی و عذرخواهی مقامات

یکی از جملات بسیار جنجالی صادق کوشکی درباره اعدام‌های دستگیر شدگان حوادث سال گذشته بود که گفته بود: «یک اعدام کم است!!!»

اوایل زمستان سال ۱۴۰۱ که همزمان با شروع اعدام‌ها در ایران بود، صادق کوشکی ضمن تاکید بر اینکه «قوه قضائیه، شل گرفته» گفت: «قوه قضائیه در این حدود ۴ ماه فقط یک نفر را به جرم محاربه اعدام کرده است و بقیه به جرم قتل اعدام شده‌اند و فقط محسن شکاری قتل نکرده بود که اعدام شد که این تعداد با توجه به اتفاقی افتاده ناچیز است. همین کوتاهی باعث شده گروهی به بدون ترس هر کاری که می‌خواهند، انجام بدهند»

اظهارات جنجالی کارشناس شبکه افق درباره مهسا امینی و عذرخواهی مقامات

طی ماه‌های گذشته چهره‌های سیاسی کشور بارها درباره مساله حجاب اظهار نظر کرده‌اند و پای این موضوع به همه مناظره‌ها و اظهار نظرهای سیاسی باز شده است. در این میان صادق کوشکی نیز یکی از چهره‌هایی است که به شدت به مخالفت با بی‌حجابی برخاسته است. او حتی در این باره بی‌حجابی را در کنار قاچاق و توزیع مواد مخدر قرار داده است. صادق کوشکی که یکی از موافقان اجباری بودن حجاب است. یکی از اظهارات عجیب و جنجالی او درباره حجاب وقتی بود که گفت: «موافقان حجاب اختیاری با توزیع مخدر و قاچاق کالا هم موافق هستند»

اظهارات جنجالی کارشناس شبکه افق درباره مهسا امینی و عذرخواهی مقامات

او تاکید کرد: «نزدیک به ۴ میلیون می‌گویند، توزیع مواد را آزاد بگذارید و به این استدلال که قرص روانگردان در همه دنیا قانونی است و اینجا هم باید قانون شود. حرف من این است، اگر جامعه برای بی حجاب‌ها آزاد باشد، برای معتادین، قاچاقچیان هم آزاد باشد.»

او همچنین در روزهای ابتدایی شروع جنبش اعتراضی که مشخصاً به گشت ارشاد اعتراض داشتند، گفت «گشتی که در کل کشور ۵۰ تا ماشین ندارد، اینقدر جدی نیست که گروهی را به اعتراض وادارد. اصلا گشت‌ارشاد برای دوران آقای قالیباف بود نزدیک به ۱۴ سال است که منحل شده و وجود خارجی ندارد».

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 46065
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      1 1
      ادعای تقوایی که تو را اصلاح نکند، گمراهی است
    • نيما IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      1 3
      امیدوارم سر عزیز خودش بیاد تا درک کنه
    • امید IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      2 1
      احسنت یه نفر حرف حساب زد همین بود اون سکته کرد مرد. دمت گرم اقای کوشکی
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      1 0
      زنده باد کوشکی
    • اهواز IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
      0 0
      حرف حق جواب نداره زنده بادصادق کوشکی حرف ملیون ها مردم ایرانی رو زدی زنده با مرد باعیرت ایکاش روی برسه زمین از حسن روحانی خاتمی ها رفسنجانی ها میرموسوی ها ووو عیره پاک بشه #ایران_قوی #لبیک_یاخامنه ای #حاج_قاسم_سلیمانی