اعلام نتایج اولیه کنکور؛ سایت سازمان سنجش از کار افتاد!

نتایج اولیه مرحله دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://www.sanjesh.org قرار گرفت. البته دقایقی بعد از اعلام نتایج، به‌دلیل ترافیک بالای مراجعه به سامانه، سایت سنجش از دسترس خارج شده و فعلا امکان مشاهده نتیجه کنکور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ( ۱۴ و ۱۵ تیرماه ) در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار شد.

به طورکلی یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب ( ۶۱ درصد) زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) مرد بوده‌اند.

بر اساس برنامه ریزی‌ها، کنکور گروه آزمایشی ریاضی و انسانی در صبح روز چهارشنبه ( ۱۴ تیر) برگزار شد و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز در عصر روز چهارشنبه ( ۱۴ تیر ) به رقابت پرداختند.

همچنین داوطلبان دو گروه آزمایشی تجربی و زبان نیز روز ۱۵ تیر ماه آزمون خود را برگزار کردند؛ به این ترتیب که داوطلبان گروه آزمایشی تجربی در نوبت صبح و داوطلبان گروه آزمایشی زبان در عصر پنجشنبه به رقابت پرداخت.

طبق آمار تفکیکی پنج گروه آزمایشی کنکور داوطلبان، گروه آزمایشی ریاضی ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر بودند که ۸۸ هزار و ۵۵۶ نفر آنها مرد و مابقی زن بودند؛ به عبارتی مردان ۶۵ درصد متقاضیان صندلی‌های گروه آزمایشی فنی مهندسی و ریاضی بوده‌اند.

همچنین تعداد ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر در گروه آزمایشی تجربی شرکت کردند که ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر آنها زن و مابقی مرد بودند. به عبارت دیگر، زنان با ۶۶ درصد بیشترین داوطلبان این گروه آزمایشی بوده‌اند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب شرکت کردند که زنان با ۲۱۴ هزار و ۴۱۶ داوطلب (۶۲ درصد)، بیشترین متقاضیان این گروه آزمایشی بودند.

در گروه آزمایشی هنر ۶۱ هزار و ۷۰۲ داوطلب شرکت کردند که ۴۵ هزار و ۸۸۲ نفر آنها زن بودند و به عبارت دیگر زنان ۷۴ درصد متقاضیان صندلی‌های رشته‌های هنر دانشگاه‌ها بوده‌اند.

در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر متقاضی ثبت نام کردند که ۶۰ هزار و ۱۶ نفر آنها زن بودند و صرفا ۳۵ درصد مردان تمایل خود را برای شرکت در گروه آزمایشی زبان اعلام کردند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیز صبح و بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه ( ۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱ ) با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی برگزار شد.

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
کد خبر: 45889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha