هشدار خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در این استان !

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به خشکی هوا و روند افزایش دما تا اوایل هفته آینده گفت: احتمال آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها در این استان دور از انتظار نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمد امیدفر در گفت و گو با خبرنگاران بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید در این خصوص آمادگی لازم را داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند، تاکید کرد: مسافران و گردشگران از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش نیز از خاموش شدن کامل آن پیش از ترک محل اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه روند گرمی هوا تا روز یکشنبه هفته آینده در استان ادامه خواهد یافت، اظهار کرد: در این مدت کودکان و سالمندان در زمان‌های اوج گرما به ویژه ظهر و بعد از ظهر برای جلوگیری از گرمازدگی از حضور در فضای باز خودداری کنند.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه طی این مدت جوی پایدار در سطح استان حاکم خواهد شد، گفت: با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی نواحی استان شاهد افزایش موقت ابر خواهیم بود.

امیدفر، ادامه داد: بررسی نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که از روز دوشنبه هفته آینده دمای هوای استان به صورت نسبی کاهش خواهد یافت.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای ۱۱ و جلفا با دمای ۴۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند و طی این مدت دمای تبریز در گرم‌ترین زمان به ۳۷ و در خنک‌ترین زمان به ۲۶ درجه سانتی گراد رسید.

امیدفر، اعلام کرد: دمای فعلی تبریز ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 45876
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha