زمان دقیق واردات خودروهای کار کرده اعلام شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح واردات خودروهای خارجی کارکرده از حدود ۲ هفته آینده روند اجرایی به خود می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، لطف‌الله سیاهکلی درباره علت عدم اجرای طرح واردات خودروهای خارجی زیر ۵ سال کارکرد اظهارکرد: اجرای این طرح از حدود ۲ هفته آینده روند اجرایی و جدی به خود می‌گیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در واردات خودروهای کارکرده خارجی سقف میزان حجم موتور نداریم و همچنین محدودیتی در میزان واردات این خودروها از سوی افراد حقیقی و حقوقی نداریم. خوشبختانه در موضوع واردات خودروهای کارکرده از پس مافیای خودرو برآمدیم، وگرنه واردات خودروهای زیر ۵ سال کارکرد انجام نمی‌شد.

سیاهکلی با انتقاد شدید از نقش مافیای خودرو در گران کردن خودروهای چینی از جمله دیگنیتی گفت: متأسفانه وزیر قبلی صمت با بردن خودرو به بورس باعث شد قیمت دیگنیتی از ۷۵۰ میلیون به ۲.۵ میلیارد تومان برسد و وقتی هم از مدیر شرکت تولیدکننده علت جهش عجیب‌وغریب قیمت این خودرو را پرسیدیم، به ما گفت "چون مردم می‌خرند، به این قیمت می‌فروشم".

وی با اشاره به تصویب قانون ساماندهی بازار خودرو (واردات خودرو) ادامه داد: با این قانون حتی قفل ورود خودروهای تریلر و کشنده هم باز شد و مشکل ۱۵ هزار نفر برای نوسازی خودروهای کشنده برطرف شد.

مجلس قانون‌گذار باید تخصصی باشد

عضو کمیسیون صنایع مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز اینکه "مشکل مجلس ما این است که تخصصی نیست"، گفت: اگر قرار باشد مجلس قانون‌گذار باشد، باید مجلس تخصصی داشته باشیم و در زمان حاضر عمده توان مجلس مصروف کارهای سیاسی از جمله انتخاب یا استیضاح وزیران و سؤال از آنها می‌شود.

سیاهکلی درباره اقدامات مجلس یازدهم در حوزه مهار تورم بیان کرد: مجلس امسال قانون بودجه را طوری تنظیم کرده است که درآمدها افزایش یابد و در نتیجه فاصله بین درآمد و هزینه کاهش پیدا کند و ناترازی بودجه به کمترین حد برسد.

وی علت تورم بالای فعلی را ناترازی بانک‌ها، کاهش ارزش پولی و فروش ارز به‌قیمت نامتعارف دانست و افزود: ریشه تورم لجام‌گسیخته در کشور ما سیاست‌های پولی بانک مرکزی است و بنده ۲ سال است که موضوع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را مطرح کرده‌ام که هنوز انجام نشده است و باید به سیاست‌های مالی و ارزی بانک مرکزی ورود جدی شود.

واردات ، واردات خودرو ، مجلس شورای اسلامی ایران ، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ایران ،

ریشه اصلی مشکلات کشور نظام بانکی و بیمه‌ای است

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه همچنان ریشه اصلی مشکلات کشور نظام بانکی و بیمه‌ای هستند، گفت: باور دارم که اگر بانک‌ها و نظام بیمه‌ای ما اصلاح شوند، ۷۰ درصد مشکلات کشور و مردم برطرف می‌شود.

سیاهکلی ادامه داد: در کل دنیا تولید بین ۲ تا ۱۰ درصد سود دارد، بعد بانک‌های ما ۲۳ درصد سود بانکی به مشتریان خود پرداخت می‌کنند و هیچ‌وقت هم توضیح نمی‌دهند که این میزان سود را از کجا می‌آورند.

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 45813
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha