مربی ایرانی تیم ملی والیبال آمریکا: نایب قهرمانی مقام بدی نیست

مربی تیم ملی والیبال آمریکا گفت: مقام دومی در VNL با توجه به اینکه تیم‌های قدرتمندی مثل فرانسه و ایتالیا در مسابقات حاضر بودند به هیچ عنوان نمی‌تواند بد باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مرتضی شیاری در گفت‌وگو با تسنیم در مورد نایب قهرمانی تیم ملی آمریکا در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ اظهار داشت: مقام دومی در VNL با توجه به اینکه تیم‌های قدرتمندی مثل فرانسه و ایتالیا در مسابقات حاضر بودند به هیچ عنوان نمی‌تواند بد باشد. ایتالیا قهرمان جهان بود اما آمریکا به راحتی این تیم را شکست داد. فرانسه هم قهرمان لیگ ملت‌های سال گذشته بود که ما ۲ بار این تیم را در آمریکا و لهستان بردیم.

مربی ایرانی تیم ملی والیبال آمریکا ادامه داد: ما از روزی که به لهستان رسیدیم با بیماری آرون راسل مواجه شدیم. برخی بازیکنان تیم ملی آرژانتین هم به همین مشکل مبتلا شدند. ما حتی مجبور شدیم هتل آرون راسل را عوض کنیم تا بقیه بازیکنان ویروسی نشوند. ما مجبور شدیم از او در بازی فینال استفاده کنیم که عملکرد قابل قبولی هم نداشت.

شیاری گفت: مهمترین علت فنی شکست ما در بازی فینال، ضعف در حمله بود که نتوانستیم فشار همیشگی را به حریف وارد کنیم و خطاهای زیادی مرتکب شدیم. تیم ملی لهستان هم تغییراتی داشت که ساختار دفاعی ما را به هم ریخت و برنامه بازی ما مقابل این تیم به هم خورد.

ملی‌پوش پیشین والیبال ایران در مورد تاثیر میزبانی لهستان در قهرمانی این تیم تصریح کرد: نمی‌خوام بگویم میزبانی بی‌تاثیر بود اما تاثیر زیادی روی نتیجه بازی در این سطح ندارد. مشکل از طرف تیم ما بود که نتوانستیم از ابتدای بازی، فشار لازم را به لهستان وارد کنیم و مسابقه را کنترل کنیم.

او همچنین افزود: همه بازیکنان لهستان روزی استثنایی را در فینال سپری کردند. ما حتی لئون را هم با آنالیز خوب از کار انداختیم اما بازیکنان ذخیره لهستان هم عالی عمل کردند و بازی، یک طرفه به سود لهستان تمام شد. آمریکا شایسته قهرمانی بود اما اشتباهات زیادی داشتیم و شکست خوردیم.

۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 45433

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha