توافق هند و امارات برای تجارت با ارزهای محلی/ پیوند سامانه‌های پرداخت ۲ کشور

هند و امارات متحده عربی توافق کردند که از ارزهای محلی خود برای معاملات برون‌مرزی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازوبگاه بلومبرگ، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، روپیه را به صحنه جهانی وارد کرده است.

بانک مرکزی هند روز شنبه که مودی و شاکتیکانتا داس، رئیس بانک مرکزی هند، توافقنامه‌هایی را با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، امضا کردند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ۲ یادداشت تفاهم «تراکنش‌ها و پرداخت‌های برون‌مرزی یکپارچه و همکاری اقتصادی بیشتر بین ۲ کشور را تسهیل می‌کند».

بر اساس اعلام بانک مرکزی هند، این پیمان‌ها به کشورها کمک می‌کند تا چارچوبی برای تراکنش‌های روپیه و درهم ایجاد کنند و سامانه‌های پرداخت و پیام‌رسانی را به یکدیگر مرتبط و امکان پذیرش متقابل کارت‌های داخلی و پردازش تراکنش‌های کارتی را فراهم می‌کند.

این اقدامات با آرزوهای مودی برای جهانی کردن روپیه و تسخیر جایگاه چین از سوی هند در زمینه تولید مرتبط است. بلومبرگ نیوز اوایل این ماه گزارش داد که تا کنون، این کارزار یک‌ساله اندکی پیشرفت داشته است.

گفته می‌شود مجموع حجم تجارت با ارز محلی از زمان شروع این طرح در حدود ۱۰ میلیارد روپیه (۱۲۰ میلیون دلار) بوده که در مقایسه با مجموع ۱.۲ تریلیون دلار تجارت کالای هند در سال مالی گذشته، اندک بوده است.

با این حال، توافقات روز شنبه به احتمال زیاد جریان‌های نقدی بین ۲ کشور را تسهیل خواهد کرد.

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
کد خبر: 44947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha