رییس صندوق بین‌المللی پول از شورای همکاری خلیج فارس تقدیر کرد

رئیس صندوق بین‌المللی پول می‌گوید اقدامات به موقع شورای همکاری خلیج‌فارس از بروز بحران‌های عمیق‌تر جلوگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سایت خبری ملی ابوظبی، کریستینا جورجیونا رئیس صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: سیستم‌های بهداشت عمومی قوی و اقدامات مالی و پولی به موقع توسط دولت‌های خلیج‌فارس و بانک‌های مرکزی به جلوگیری از عمیق‌تر شدن مراقبت‌های بهداشتی و بحران‌های اقتصادی در پی شیوع بیماری همه گیر کووید-19 کمک کرده است.

وی روز یکشنبه در جلسه وزیران دارایی و رؤسای بانک‌های مرکزی شورای همکاری خلیج‌فارس گفت: بسته‌های مالی و حمایت از نقدینگی از اقتصاد منطقه‌ای و همچنین از درآمد و معیشت محافظت می‌کند. من می‌خواهم تأکید کنم که شما در این منطقه واقعاً نمونه بوده‌اید. اقدامات به موقع و ابتکاری شامل معافیت و تعویق مالیات، انتقال نقدی و یارانه به شرکت‌های کوچک و متوسط بود.

به گفته وی، سیاست‌گذاران سیستم‌های بهداشت عمومی در انجمن شش عضوی شورای همکاری خلیج‌فارس را تقویت کرده‌اند، که میزان مرگ‌ومیر در این منطقه را در پایین‌ترین سطح در جهان نگه داشته است. امارات، دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب و بحرین برخی از بزرگ‌ترین رژیم‌های آزمایش سرانه و ردیابی تماس در جهان را به کار گرفتند.

این بیماری همه‌گیر از سال ۱۹۳۰ تاکنون اقتصاد جهانی را به عمیق‌ترین رکود انداخته است زیرا تجارت جهانی را متوقف کرده و صنعت مسافرت و جهانگردی را به شدت مختل کرده است. صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین چشم‌انداز اقتصاد جهانی که در اوایل ماه جاری منتشر شد، تخمین زده که تولید جهانی در سال ۲۰۲۰ با بهبودی کند و ناهموار در سال آینده ۴.۴ درصد کاهش یابد. پیش‌بینی می‌شود اقتصاد شورای همکاری خلیج‌فارس در سال جاری ۶ درصد کاهش یابد، که کمتر از پیش‌بینی کوچک شدن ۷.۱ درصدی است. این صندوق پیش‌بینی می‌کند که اقتصادهای خلیج‌فارس ۲.۳ درصد در سال ۲۰۲۱ توسعه یابد.

تاکنون دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در سطح جهان بیش از ۱۲ تریلیون دلار حمایت مالی و پولی برای ایجاد ثبات در بازارهای مالی و محافظت از مشاغل به دست آورده‌اند. اولین بار امارات متحده عربی در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی بود که محرک ۲۷.۲۵ میلیارد دلاری یا ۱۰۰ میلیارد درهمی را برای حمایت از شرکت ها و اشخاصی که تحت تأثیر این بیماری همه‌گیر قرار گرفته‌اند، در ماه مارس ارائه داد. این بسته که شامل وام‌های با هزینه صفر و سرمایه‌های سست‌تر برای افزایش وام بود، بعداً به ۲۵۶ میلیارد درهم افزایش یافت.

رئیس صندوق بین‌المللی پول از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خواست به طور فزاینده‌ای خانوارها و مشاغل موردنیاز را هدف قرار دهند و حمایت خود را به سمت شرکت‌هایی که احتمال موفقیت آنها وجود دارد و افراد نیازمند جابه‌جا کنند.

وی افزود، صندوق بین‌المللی پول می‌تواند در توسعه بیشتر این سیاست‌ها حمایت کند. وی همچنین گفت که شورای همکاری خلیج‌فارس، که در تلاش است تا میزان انرژی‌های تجدیدپذیر را در مخلوط انرژی خود افزایش دهد، یک شانس عالی به سمت سبزشدن دارد.

من می‌خواهم از امارات متحده عربی برای ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان تعریف کنم. همچنین از کشورهای حوزه خلیج‌فارس در مورد استفاده از فناوری که به گفته وی به شرکت‌ها و نیروی کار کمک می‌کند تا در میان بیماری همه‌گیری فعالیت کنند، تقدیر کرد.

منبع: ایبنا

۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 4198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha