شیران جوان ایران قهرمان جهان شدند / ایتالیا برابر تیم ملی جوانان ما زانو زد + نتیجه نهایی و فیلم خلاصه بازی

تیم ملی والیبال جوانان ایران قهرمان جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی والیبال جوانان ایران در حالی پا به مسابقات قهرمانی جهان گذاشته بود که به خاطر نتایج رقم خورده در لیگ ملت‌ها، مردم با دلسردی و ناامیدانه به این ورزش نگاه می‌کردند. والیبالی که طی سال‌های اخیر در میان همه ورزش‌ها به یک دلخوشی برای هواداران تبدیل شده است.


فیلم خلاصه بازی را ببینید

با این حال جوانان والیبال ایران موفق شدند در عرض چند روز ورق را برگردانند و حالا دوباره همه با هیجان و علاقه خاصی به والیبال نگاه می‌کنند. تیمی که توانسته با قلع و قمع کردن همه قدرت‌های دنیا و پیروزی در تمام مسابقات خود به فینال مسابقات قهرمانی جهان صعود کند و در نهایت قهرمان شد.

1738127

شاید در حرف کار ساده‌ای باشد، اما داریم در مورد قهرمانی جهان صحبت می‌کنیم. تیمی که به نظر بسیاری از کارشناسان می‌تواند نسل طلایی جدید والیبال ایران را رقم بزند و حالا این شروع مسیر دور و درازش در آینده است.

با این حال شاگردان رضا مومنی مقدم برای پایان خوش در قهرمانی جهان و بالا بردن جام در بحرین کار بسیار دشواری مقابل ایتالیا داشتند. با این حال ایران ست اول را کسب کرد و پس از شکست در دو ست بعدی بار دیگر به خودش آمد و با پیروزی در ست‌های چهارم و پنجم به مقام قهرمانی جوانان جهان رسید.


بولت سرشاخهست پنجم:ایرانایران ۱۵-ایتالیاایتالیا ۹

تیم ملی جوانان در ست آخر خیلی زود برتری خود را به حریف دیکته کرد و با بازی فوق العاده پوریا حسین‌خانزاده پیش افتاد و به امتیاز ۴ و مچ پوینت رسید اما تلاش ایتالیایی‌ها برای نباختن سبب شد اختلاف کم شود و روی نتیجه ۱۴ بر ۹ ایران وقت استراحت گرفت اما بازی در این ست با نتیجه ۱۵ بر ۹ به سود ایران خاتمه یافت و جوانان ایران بر بام والیبال جهان ایستادند.


بولت سرشاخهست چهارم:ایرانایران ۲۵ -ایتالیاایتالیا ۱۶

تیم ملی ایران که دو ست قبل را واگذار کرده بود برای اینکه شکست نخورد با تمام توان پا به زمین گذاشت و اختلاف امتیاز وحشتناکی ایجاد کرد. در حالی که ایتالیا هنوز روی امتیاز ۹ بود ایران به امتیاز ۱۷ رسید و در ادامه هم با حفظ این اختلاف در نهایت تیم ملی ۲۵ بر ۱۶ پیروز شد تا بازی به ست پنجم کشیده شود.


بولت سرشاخهست سوم:ایرانایران ۲۳ -ایتالیاایتالیا ۲۵

این ست نیز نفسگیر و پایاپای پیش رفت اما ایتالیایی‌ها توانستند در یک نقطه از بازی فاصله‌ای چهار امتیازی ایجاد کنند و این فاصله در ادامه به دو امتیاز هم کاهش یافت اما همانند ست قبلی ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ مغلوب ایتالیا شد.


بولت سرشاخهست دوم:ایرانایران ۲۳-ایتالیاایتالیا ۲

این ست پایاپای شروع شد اما بعد از امتیاز ده ایتالیا پیش افتاد و پنج امتیاز اختلاف ایجاد کرد. جوانان ایران برای جبران تلاش کردند و حتی نتیجه ۲۲ بر ۲۰ شد و اختلاف به دو امتیاز کاهش یافت با این حال ایتالیا زودتر به ست پوینت رسید و ۲۵ بر ۲۳ برنده این ست شد.


بولت سرشاخهست اول:ایرانایران ۲۵- ایتالیاایتالیا ۲۰

جوانان ایران در ست اول کار را طوفانی آغاز کردند و خیلی زود از حریف پیش افتادند. ایران وقتی به امتیاز پنج رسید ایتالیایی‌ها روی امتیاز یک گیر کرده بودند و سرمربی‌شان وقت استراحت گرفت. برتری ایران ادامه پیدا کرد و به هفت امتیاز رسید تا جایی که نتیجه ۱۶ بر ۹ شد اما از اینجا به بعد حریف به خودش آمد و اختلاف را کمتر کرد و حتی نتیجه به ۲۲ بر ۱۹ رسید اما ایران در امتیازات پایانی با حفظ برتری خود ۲۵ بر ۲۰ پیروز و برنده ست نخست شد.

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
کد خبر: 44921

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha