صعود جوانان والیبال به فینال قهرمانی اسیا/ سروقامتان ایران جهانی شدند + فیلم

تیم ملی والیبال جوانان ایران با شکست کره‌جنوبی در دیدار نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا ضمن صعود به دیدار نهایی این مسابقات، سهمیه رقابت‌های جهانی سال ۲۰۲۳ را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد تیم ملی والیبال جوانان ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جوانان آسیا از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه دیشب به مصاف تیم کره‌جنوبی رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد. جوانان کشورمان فردا ساعت ۲۰:۳۰ برابر تیم ملی هند برای کسب مقام قهرمانی بازی خواهند کرد.

ترکیب اولیه تیم ایران را در این بازی عرشیا بهنژاد، امیر محمد گل‌زاده، پوریا خانزاده، یونس جوان، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان تشکیل داده بودند.

در ابتدای ست اول، تیم ایران با نتیجه ۲ بر یک از حریف پیش افتاد، اما اشتباه داوری یک امتیاز به امتیازات تیم کره‌جنوبی اضافه کرد. هر دو تیم تا امتیاز ۲۰ رقابت پایاپایی داشتند و جوانان کشور ۲۲ بر ۲۰ از حریف پیشی گرفتند تا سرمربی کره‌جنوبی تایم استراحت بگیرد. در نهایت تیم ایران در ست اول توانست مقتدرانه با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شود.

در ست دوم هم هر دو تیم ایران و کره‌جنوبی در کسب امتیازات رقابت نزدیکی داشتند و تا امتیاز ۴ برابر بودند. اما دو امتیاز پیاپی تیم ایران که از دفاع روی تور به دست آمد نتیجه بازی را ۶ بر ۴ به سود ایران تغییر داد. این برتری امتیازی به ۳ امتیاز رسید تا تیم ایران ۸ بر ۶ از حریفش پیش بیفتد.

در ادامه تیم کره این فاصله امتیازی را جبران کرد تا دو تیم در امتیاز ۱۲ برابر شوند. کره با دفاع روی تور توانست امتیازات خود را بیشتر کند و ۱۶ بر ۱۴ از ایران پیش بیفتد. در امتیاز ۱۸ بود که ایران توانست با حریف برابر شود و این برابری تا امتیاز ۲۰ ادامه داشت.

کسب امتیاز بیست و یکم توسط تیم ایران، باعث شد سرمربی کره‌جنوبی تقاضای وقت استراحت کند. در ادامه تیم حریف توانست با کمک اشتباهات داوری ست دوم را با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به سود خود به پایان برساند.

ست سوم را تیم ایران بهتر از تیم کره‌جنوبی آغاز کرد و با نتیجه ۵ بر یک پیش افتاد و در ادامه ۱۰ بر ۳ از حریفش پیشی گرفت. این برتری امتیازی بیشتر هم شد و ایران ۱۶ بر ۵ از حریف سبقت گرفت.

زمانی که ایران به امتیاز ۱۹ رسید کره‌ای‌ها تنها ۹ امتیاز داشت و در نهایت شاگردان مومنی مقدم این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ پیروز شدند.

در ست چهارم تیم ایران از همان ابتدا ۲ امتیاز از حریفش پیش افتاد و این برتری امتیازی به ۳ امتیاز هم رسید و زمانی که نتیجه بازی ۸ بر ۵ شد کره ای‌ها تقاضای وقت استراحت کردند.

در نهایت این ست با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به نفع تیم ملی جوانان کشورمان به پایان رسید تا با نتیجه سه بر یک راهی دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا شود.

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی تیم ملی هند سه بر یک تایلند را شکست داد تا حریف تیم ملی جوانان ایران در مسابقه نهایی شود.

خلاصه بازی را اینجا ببینید.

برنامه کامل مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا، بحرین ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
کد خبر: 32281

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha