تا سال ۲۰۲۵ قیمت طلا به ۱۰ هزار دلار می‌رسد!

یک تحلیگر آمریکایی پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۵ به واسطه سقوط دلار و فروپاشی سیستم بانکی آمریکا، قیمت طلا به ۱۰ هزار دلار می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کیتکو نیوز، تام لونگو؛ ناشر پادکست Gold، Goats'n Guns پیش‌بینی می‌کند که فدرال رزرو تا پایان سال ۲۰۲۳ نرخ بهره را به ۶ درصد افزایش خواهد داد.

این در حالی است که لونگو در سال ۲۰۲۲ زمانی که بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که نرخ بهره کاهش یا ثبات داشته باشد هم به درستی پیش‌بینی کرده بود که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳، نرخ بهره را به ۴.۵ تا ۶ درصد افزایش خواهد داد.

به گفته لونگو، فدرال رزرو احتمالاً نرخ بهره را چندین بار پیش از پایان سال افزایش می‌دهد و ایالات متحده تا پایان سال جاری نرخ بهره حدود ۶ درصدی خواهد داشت.

فدرال رزرو از مارس ۲۰۲۲، در تلاش برای کاهش تورم، نرخ بهره را ۵ درصد افزایش داد که در ژوئن ۲۰۲۲ به اوج ۹.۱ درصدی رسید. نرخ بهره فدرال رزرو در حال حاضر در محدوده‌ای بین ۵ تا ۵.۲۵ درصد است.

فدرال رزرو در سال ۲۰۲۰ برای تسهیل کمک‌های مربوط به کووید نرخ بهره را به صفر درصد کاهش داده بود تا به دولت ایالات متحده کمک کند اما تحلیلگران ادعا می‌کنند که این امر منجر به تورم بالا در سال ۲۰۲۲ شد.

به گفته لونگو رئیس فدرال رزرو مجبور شده تا سیاست پولی ضعیفی را اتخاذ کند، حتی گرچه شخصا با آن مخالف بود.

پیش‌بینی انفجار بانکی در ایالات متحده آمریکا

بر اساس پیش‌بینی لونگو، انتظار می‌رود با تشدید سیاست‌های پولی فدرال رزرو، ورشکستگی بانک‌های بیشتری در سراسر ایالات متحده وجود داشته باشد و کل سیستم بانکی مانند یک بمب هسته‌ای منفجر شود.

به دنبال ورشکستگی ۴ بانک بزرگ در اوایل سال جاری، سیستم بانکی ایالات متحده با عدم اطمینان مواجه شد. آخرین بانکی که ورشکست شد، فرست ریپابلیک بود که بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت داشت و دومین فروپاشی بزرگ بانکی در تاریخ آمریکا بود.

لونگو وام‌های تجاری املاک و مستغلات که بسیاری از بانک‌های منطقه‌ای در معرض آن قرار دارند را به عنوان یک کاتالیزور برای سری بعدی ورشکستگی بانک‌ها می‌داند که موجب تسریع این فرآیند می‌شود.

طلای ۱۰ هزار دلاری تا سال ۲۰۲۵

با فروپاشی سیستم بانکی و ورود اقتصاد آمریکا به رکود، لونگو پیش‌بینی می‌کند که دارایی‌های سخت مانند طلا سود خواهند کرد.

او پیش‌بینی می‌کند: «اگر به‌عنوان یک مدل به دهه ۱۹۷۰ نگاه کنیم، ما در یک یا دو سال آینده طلای حداقل ۸ تا ۱۰ هزار دلاری را شاهد خواهیم بود».

به گفته او: "اگر دلار سقوط کند، آنگاه همه چیز برای سرمایه گذاران طلا و قیمت این فلز ارزشمند بسیار جالب خواهد بود. "

۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۰
کد خبر: 44358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha