حقوق ۱۲ میلیونی و اقساط ۱۹ میلیونی مسکن چه نسبتی دارند؟

عضو کمیسیون عمران مجلس: با حقوق ۱۲ میلیونی چطور می‌شود اقساط ۱۹ میلیونی وام مسکن را پرداخت؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، عضو کمیسیون عمران مجلس می‌گوید: در حال حاضر میانگین حقوق کارمندان ۱۲ میلیون تومان است، اما بسیاری از متقاضیان مسکن و اقشاری که صاحب‌خانه نیستند، از قشر کارگر هستند یا اینکه شغلی ندارند بنابراین دریافت وام مسکن برای اغلب مردم نشدنی است.

رحمت‌اله فیروزی، عضو کمیسیون عمران مجلس درباره اقساط ۱۹ میلیون تومانی وام ۹۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن می‌گوید: واقعیت این است که من به عنوان نماینده مجلس هم توان پرداخت قسط ۱۹ میلیون تومانی برای وام خرید مسکن را ندارم، چه برسد به کارگر و کارمندی که صاحبخانه نیستند.

وی با تاکید بر اینکه مطمئن هستم کسی نمی‌تواند اقساط ۱۹ میلیون تومانی را پرداخت کند، می‌افزاید: آنهایی که درباره طراحی مدل این تسهیلات و مبلغ اقساط آن تصمیم می‌گیرند، باید توجه داشته باشند که با این شرایط خانوار چگونه از عهده پرداخت اقساط این وام‌ها برمی‌آیند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح می‌کند: در حال حاضر میانگین حقوق کارمندان ۱۲ میلیون تومان است، اما بسیاری از متقاضیان مسکن و اقشاری که صاحب‌خانه نیستند، از قشر کارگر هستند یا اینکه شغلی ندارند بنابراین دریافت این وام برای اغلب مردم نشدنی است.

۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 44339
منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha