از ۱۶ تا ۲۰ میلیون؛ نظر شما درباره اقساط وام مسکن چیست؟

مبلغ وام مسکن افزایش پیدا کرد و به دنبال آن اقساط این وام نیز به شدت افزایش یافت. نظر شما درباره وام مسکن چیست؟ چه کسانی می‌توانند ماهیانه ۲۰ میلیون تومان قسط پرداخت کنند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، وام خرید مسکن زوجین تا سقف ۹۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. به عبارت ساده‌تر یعنی دو وام ۴۰۰ میلیون تومانی فردی و یک وام تعمیرات مسکن (جعاله) ۱۶۰ میلیونی. در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر، با استفاده از همین روش تا ۸۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای کشور تا ۶۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

سقف وام خرید مسکن متقاضیان مجرد در تهران، شهرهای بزرگ و سایر نقاط کشور در شیوه جدید با احتساب تسهیلات جعاله، به‌ترتیب ۵۶۰ میلیون، ۴۸۰ میلیون و ۴۰۰ میلیون خواهد بود.

چیزی که در میان خبرساز شده است مبلغ اقساط وام خرید مسکن و همچنین هزینه خرید اوراق تسه است.

قسط وام ۸۰۰ میلیونی قابل‌پرداخت به یک زوج ساکن تهران ماهی ۱۶ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان خواهد بود و متقاضیان در پایان مدت قرارداد علاوه بر اصل وام، تقریبا مبلغ یک میلیارد و ۵۲۰ هزار تومان به‌عنوان سود به بانک پرداخت می‌کنند. اگر زوجی سقف ۹۶۰ میلیون تومان وام دریافت کنند، اقساط ماهیانه حدود ۲۰ میلیون تومان خواهد بود. در کمترین حالت هم زوج ساکن تهران بابت اقساط وام مسکن ماهیانه حدود ۱۶ میلیون تومان قسط پرداخت خواهند کرد.

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 43994
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      دولت داره مشکلات بی تدبیری خودش رو میندازه روی ملت
    • امیر IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      معصل بزرگ گرفتن اوراق است که وام گیرنده مشگل بر میخورد باید یا سود وام را زیاد کنند واوراق را حذف کنند یا بعد از پرداخت وام از اصل پرداختی وام کم کنند دیگر اینکه صامن برای واحدهایی که در رهن بانک قرار میگیرند مشگل است زیرا وامها طویل مدت است وکسی به راحتی صامن نمیشود وقتی جایی در رهن است صامن برای چه بایستی این موارد را اسان کنند تا ساختمانهای نیمه کاره ساخته شود نه مشگل درست کنند