سقوط ۶ درصدی بیت‌کوین؛سطح حمایت روانی ۳۰هزار دلار  شکست

منابع داخلی به رسانه‌ها اطلاع دادند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) درخواست‌های صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) ارسال شده توسط شرکت‌های مدیریت دارایی عظیم از طریق صرافی‌ها را به دلیل عدم وضوح، کامل بودن و دقت در مطالب ارسالی برگردانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از بیزنس، این خبر منفی باعث سقوط کوتاه‌مدت ۶ درصدی ارزش بیت‌کوین شد و به‌طور لحظه‌ای سطح حمایت روانی ۳۰هزار دلار را شکست اما بعد از اینکه گزارش‌ها نشان داد که کمیسیون گفته است شرکت‌های مدیریت دارایی می‌توانند متن برنامه‌های خود را تغییر داده و مجددا آن را ارسال کنند، قیمت به بالای این سطح بازگشت.

گزارش شده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده علت نگرانی‌های خود را نزدک و بازار معامله شیکاگو اعلام کرده است که درخواست‌های بیت‌کوین ETF را به نمایندگی از بلک‌راک و فیدلیتی ارسال کرده‌اند. هر دو صرافی توافق کردند که به مسائل مطرح شده توسط نهاد نظارتی رسیدگی کنند و درخواست‌ها را دوباره ارسال کنند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده ادعا کرد که برنامه‌های ETF بیت‌کوین این غول‌های مدیریت دارایی جزئیات کافی در مورد «توافق‌نامه‌های اشتراک نظارت» ارائه نمی‌کنند و فهرستی از صرافی‌های بیت‌کوین برای تحقق این توافق را ارائه نکرده‌اند.

پس از بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی، بلک راک که در ۱۵ ژوئن برنامه ETF بیت‌کوین را ارسال کرد، بسیاری از شرکت‌های مدیریت دارایی‌های سنتی و ارز دیجیتال اسناد مشابه ETF خود را بازنگری کردند یا درخواست‌های خود را مجددا ارسال کردند.

آخرین گزارش روز جمعه بیان کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده امکان تایید ETF بیت‌کوین را به طور کامل رد نکرده است. الزام به ارسال مجدد درخواست‌ها ممکن است رقابت بین شرکت‌های مدیریت دارایی را برای راه‌اندازی اولین ETF در ایالات‌متحده حداقل یک هفته به تاخیر بیندازد.

طبق مقررات، زمانی که صرافی‌ها یا شرکت‌های مدیریت دارایی درخواست‌های خود را ارسال کنند، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ۱۵ روز فرصت دارد تا اسناد درخواست را عمومی کند و نظر عمومی را جویا شود. در این دوره، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده می‌تواند درخواست را قبل از روز هفتم بازگرداند. پس از پایان دوره بررسی عمومی ۱۵ روزه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده حداکثر طی مدت ۲۴۰ روز درخواست را تایید یا رد خواهد کرد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۱۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۰۴ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۹.۵۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۸۰ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۲۲ میلیارد دلار است که ۱۰۸.۱۳ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۳.۸۹ میلیارد دلار است که ۶.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۸.۱۳ میلیارد دلار است که ۹۰.۵۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۶:۲۹ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۳۰ هزار و ۴۳۰.۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۱ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۹۲۱.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۳۰ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۴۰.۸۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۲۶ درصد کاهش

۵- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۴۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵.۰۰ درصد کاهش

۷- کاردانو

قیمت: ۰.۲۸۶۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۳۱ درصد کاهش

۸ - دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۹۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۳۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۷۲ درصد افزایش

۹- سولانا

قیمت: ۱۸.۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:۰.۸۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۶ درصد افزایش

۱۰ - پولکا دوت

قیمت: ۵.۱۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۴ درصد افزایش

۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 44331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha