درخواست ایران از عربستان برای آموزش VAR به داوران

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره مصوبات جلسه هئیت رئیسه فدراسیون توضیحاتی را ارائه کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران پس از جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال اظهار کرد: در مورد داوران چون مورد خاصی نبود، صحبت نکردیم اما در خصوص حق‌الزحمه داوران و افزایش آن صحبت کرده بودیم، درباره افزایش آن برای فصل آینده صحبت کردیم. با تعدادی از داوران تسویه شده و یک عده باقی مانده که در تابستان با آن‌ها تسویه می‌کنیم.

وی درباره VAR و اینکه گفته می‌شود شرکت مذکور عقب‌نشینی کرده است، بیان کرد: در مورد عقب‌نشینی آن شرکت چیزی نشنیدم اما فدراسیون مسمم است این اتفاق رخ دهد. این باید برای باشگاه‌ها، سازمان لیگ، فدراسیون و همه ارکان در اولویت باشد و ما آماده آموزش داوران هستیم و نامه‌ای به کشور عربستان زدیم تا برای آموزش داوران، چند داور ملی اضافه کردیم که به عربستان بروند و آقای تاج موافقت کنند تا این اتفاق رخ دهد.

رییس کمیته داوران درباره لیست زیاد داوران بیان کرد: تعداد داوران در فصل پیش زیاد بود و تعداد زیادی، قضاوت کم داشتند. اشتباهات زیاد داوران به خاطر کم سوت زدن است و این آرامش را از کمیته داوران خواهد گرفت. باید تعداد داوران را به ۸۰ یا ۸۵ نفر برسانیم تا اگر تعدادی از داوران ما محروم شدند و یا به خارج از کشور رفتند، ذخیره مناسبی برای آن‌ها داشته باشیم. با این تعداد می‌توانیم لیگ را آماده کنیم و باید بقیه را خط بزنیم. بیشتر از ۸۵ تا نمی‌آوریم و عده‌ای را باید با توجه به سابقه و نمره‌ای که گرفتند، خط می‌زنیم و سعی می‌کنیم به حق این کار را انجام دهیم. محدودیت سنی داوران ما ۴۵ سال است و این قانون در ایران وجود دارد و داورانی که بیش از این سن دارند، باید در حوزه نظارت، آموزش و تدریس فعالیت کنند. داوران جوانی داریم که می‌توانند آینده داوری باشند و می‌خواهیم با همین دست فرمان پیش رویم.

او درباره ظهیری بیان کرد: وی یکی از معلمان و داوران خوب کشور است و رفتار او غیرمتعارف بود. این ۴ ماهی که او تعلیق شده، به عنوان جریمه باید پشت سر بگذارد و اشتباه برای همه آدم‌ها است. او کنار ما خواهد بود و دنیا با یک اشتباه به آخر نرسیده است.

افشاریان در خصوص اشتباهات داوری توضیح داد: داشتن اشتباه عجیب و غریب نیست. در داربی با ۷۰ هزار نفر آدم نشسته است. شما با کت و شلوار از این طرف به آن طرف زمین برو و قلبت می‌لرزد، چه برسد به داوری که می‌خواهد این بازی را سوت بزند. داور در یک لحظه تصمیم بگیرد و ممکن است اشتباه کند. در اروپا و آمریکا هم اشتباه صورت می‌گیرد و تا VAR نیاید، این اشتباهات وجود دارد. برنامه‌هایی مثل آموزش، کمک فدراسیون فوتبال، هیات‌ها و کمیته داوران وجود دارد و همه باید کمک کنیم اشتباهات کمتر شود و باشگاه‌ها هم باید این کار را انجام دهند. من از عملکرد داوران خیلی راضی نیستم اما آن‌ها تا جایی که توانستند خوب قضاوت کردند. من باید به خودم نمره دهم اما این قول را می‌دهم فصل بعد قضاوت بهتری شاهد باشیم.

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۵
کد خبر: 44189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha