وزیر ورزش خبر داد: تا امشب وضعیت VAR در دربی مشخص می‌شود

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که تا آخر سال جاری، مجامع انتخاباتی همه فدراسیون‌های ورزشی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان ایران در حاشیه مراسم دیدار با دانشجویان دانشگاه تهران، در جمع خبرنگاران گفت: به عقیده من روز خوبی برای بنده بود چون از نقطه نظرات دانشجویان و اساتید محترم این دانشگاه معتبر در عرصه تربیت بدنی استفاده کردم. درباره مسائل مختلفی نظراتی ارائه کردند. درباره بحث استعدایابی، خصوصی‌سازی، آینده شغلی خود و آینده ورزش صحبت‌ها و نظراتی مطرح کردند که سعی کردیم در حد توان شنیده و پاسخگو باشیم.

او درباره اوضاع بد برخی فدراسیون‌های ورزشی مثل کاراته، ناشنوایان و ... توضیح داد: به هر حال موضوع مجامع فدراسیون‌ها هر چهار سال یکبار مطرح می‌شود که یک کار روتین است و باید انجام شود. در این بین اما یکسری رشته‌ها بوده‌اند که بعضا احکامی گرفته‌اند اما از سوی دیوان عدالت یا شرایط بین‌المللی برای آن‌ها مسائلی پیش آمده است. نیاز هست تدبیر کنیم تا مشکل آن‌ها برطرف شود. دغدغه‌ای در این رابطه نداریم اما باید هر چه سریع‌تر آن موضوعات پیگیری شود.

وزیر ورزش تاکید کرد: خوشبختانه در رشته‌های المپیکی ما مشکل مجامع نداریم و جلسات تخصصی آن‌ها را رشته به رشته شروع کرده‌ایم. جلسات کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری برگزار شده و مابقی رشته‌هایی هم که امکان کسب سهمیه و حضور موفق دارند جلساتشان را برگزار می‌کنیم و همه تلاش ما این است مجامع برگزار شود. تا پایان سال همه مجامع برگزار می‌شود و رئیس همه فدراسیون‌ها برای چهار سال‌ آینده مشخص خواهند شد.

او درباره مطرح شدن بحث استفاده از VAR در لیگ و داربی پنج‌شنبه(۲۳ آذر ۱۴۰۲) نیز گفت: یکی از خواسته‌های ما در وزارت ورزش از مجموعه فوتبال کشور این بود که برای این دیدار مجوز استفاده از کمک داور ویدیویی از ارگان‌های مربوطه گرفته شود. الان امکانات VAR در استادیوم وجود دارد اما باید مجوز را فیفا می‌داد که قرار شد تا آخر امشب نتیجه رایزنی مشخص شود. امیدوار هستیم این اتفاق رخ دهد و حتی برای تیم کمک داور ویدیویی هم ما پیشنهاداتی دادیم که از چه کشوری باشند، باید دید نتیجه چه خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان درباره احتمال ایجاد تغییرات در هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز گفت: اگر اجازه بدهید و کمک کنید، ما در این دوره تصمیمات کلانی را درباره واگذاری این‌ دو باشگاه به بخش خصوصی مد نظر داریم که امیدوارم شما کمک کنید تا این وظیفه تیم داری از وزارت ورزش گرفته شود، چرا که وظیفه وزارت ورزش تیم داری نیست و در عرصه مدیریت ورزش جهانی، تیمداری برعهده بخش خصوصی است. اگر در این دوره مدیریت خود این کار را کنیم دستاورد بزرگ دولت خواهد بود و من مصمم هستم این اتفاق بزرگ رخ دهد، چون در این صورت به سایر رشته‌ها هم خدمت کرده‌ایم.

هاشمی درباره جلسات خود با عوامل فدراسین فوتبال و تیم ملی برای حضور موفق در جام ملت‌های آسیا نیز گفت: ما جلسه‌ای با کادرفنی تیم ملی بزرگسالان و مسئولان فدراسیون داشتیم. چندین سال است که ما در جام ملت‌های آسیا نتایج درخور نگرفته‌ایم و ما این موضوع را در وزارت ورزش اولویت قرار داده‌ایم. هر چند در سطح قاره همه کشورها سعی می‌کنند حضور موفق داشته باشند. ما این موضوع را در وزارت ورزش به عنوان اولویت مد نظر داریم تا در جام ملت‌ها موفق باشیم و هر کمکی که بتوان کرد، بی‌دریغ انجام می‌دهیم. البته ما موظف هستیم از رشته‌های دیگر هم حمایت کنیم.

۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 50089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha