علیرضا دبیر این بار با مناف هاشمی سرشاخ شد / او حرف ما را متوجه نمی‌شود

رییس فدراسیون کشتی از بی‌توجهی کمیته المپیک به کشتی شدیدا انتقاد کرد و گفت: با تیم دوم یا سوم به بازی‌های آسیایی می‌رویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی به ریاست برنا فیروزی معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر ورزش و با حضور علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امورمشترک فدراسیون های ورزشی، مهین فرهادی زاد نایب رییس کمیته ملی المپیک، روسای هیات های کشتی و دیگر اعضای مجمع در محل جدید فدراسیون کشتی برگزار شد.

علیرضا دبیر در ایم جلسه با انتقاد از کمیته المپیک، خاطرنشان کرد: با این بودجه تیم دوم یا سوم را به بازی های آسیایی می‌فرستیم. چهار ماه از سال گذشته و کمیته المپیک فقط ۳ میلیارد به ما داده است. هر چقدر پول بدهند آش می‌خورند. هیچ فدراسیونی عملکرد ما را نداشته و در همه رده های سنی روی سکو رفتیم. اصلا از این نتایج راضی نیستم و باید در همه رده ها قهرمان جهان شویم. همه کشور باید بدود تا بتوانیم به قهرمانی المپیک برسیم. مازندران تاج سر و دستشان را هم می بوسیم اما همه استان ها حتی کیش هم باید در کشتی قوی شوند. نوجوانان آزاد ما در ۱۰ وزن در آسیایی مدال گرفتند و قهرمان شدند اما اتفاقی که من را خوشحال کرد این بود که بچه های ما زیرگیری می کردند. من می خواستم اکبر فلاح بشوم اما نشد چون هر کسی قالب کشتی خودش را دارد. دیگر هل دادن به بیرون از تشک دارد در کشتی ما جمع می شود و نتیجه ۴ سال کارمان را می‌بینیم.

دبیر افزود: همه کشتی گیران ما به جز دو کشتی گیر همیشه می گویند حق ما را خوردند. عباس جدیدی هنوز هم می گوید حق من را خوردند اما امروز یک چرخه گذاشتیم که انتخاب کشتی گیران بر مبنای قانون و حضور در مسابقات داخلی و خارجی است. یک کشتی گیر را پیدا نمی کنید الان بگوید حق ما را خوردند.

او همچنین گفت: ما مکلف به همکاری با عراق هستیم چون وزیر ورزش آن را امضا کرده است. تیم عراق ۲۶ نفر اینجا اردو می‌گذارند و تیم های خارجی دیگر هم آمده اند. ما هر روز برای یک نفر حداقل یک‌میلیون تومان فقط برای غذا هزینه می‌دهیم اما خانم فرهادی زاد نمی‌دانم چرا مناف هاشمی متوجه نمی شود؟ ما ۱۰۷ اردوی آماده سازی داشتیم. این خیلی بد است. حتی تشک و متکای کشتی گیران ما طبی است. من هر بلایی سرم آمده است. اینجا ما شپش می زدیم. یک اعزام ما لغو نشده است. در تیم زیر ۲۳ سال تفکر ما هم پاریس و هم لس آنجلس است. جمعیت کشتی زیر ۳۰ هزار نفر بود اما امروز جمعیت کشتی‌گیران ایران به ۴۰۰ هزار نفر رسیده است. افق ما ۲۰۲۸ است که باید به ۸۰۰ هزار نفر برسیم و باید قهرمان المپیک شویم.

رییس فدراسیون کشتی، خاطرنشان کرد: امسال ۱۲۰۰ مربی را بیمه می کنیم و مربیان استان هایی مثل کرمانشاه که کمتر کمک کرده‌اند تعدادشان کمتر و استان های فعال بیشتر خواهد بود. ما در کشتی این را ثبت می‌کنیم که ایران در همه حوزه‌ها می‌تواند قوی باشد. نه برای فدراسیون های دیگر که برای همه بخش ها باید الگو باشیم. روز اولی که می خواستیم اینجا را بسازیم همه می‌گفتند نمی شود اما شد. همه روسای هیات های ما فعال اقتصادی هستند و کمک زیادی می کنند تا کشتی در استان هایشان رشد کند. در مازندران رئیس هیات در همین چند ماه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد خرج کرده است در حالیکه رییس هیات قبلی ۱۰۰ میلیون هم نداشت.

وی افزود: در جمهوری اسلامی میشود خوب کار کرد. آن هایی هم که ما را می زنند بخاطر این است که جمهوری اسلامی می‌گوییم. ما باید به درآمدزایی در کشتی برسیم و با برنامه هایی که داریم به این هدف می رسیم. کشتی این ظرفیت را دارد که درآمدزا شود. هیچ جای دنیا ۱۸ تشک پیدا نمی کنید اما ما در کمپ تیم های ملی داریم. سرمربی روسیه آمد گفت خیلی خوب است، ۵ یا ۶ کشور می توانیم اینجا تمرین کنیم. قبلا وقتی می خواستند بدنسازی کنند نمی شد اما امروز صد نفر هم کنار هم تمرین بدنسازی کنند تجهیزات داریم و مشکلی نیست. ما ۲۲ ساعت رفاه کشتی گیران را در نظر گرفتیم تا بتوانند ۲ ساعت خوب کار کنند. استودیوی پخش زنده زدیم تا بچه های ما مجبور نشوند به صدا و سیما بروند یا سینما داریم که به تمامی سینماهای کشور آنلاین ارتباط دارد تا بچه ها فیلم های روز را ببینند. پلی استیشن، تنیس، بیلیارد، استخر، سونا و جکوزی و... تمامی موارد رفاهی و تفریحی برای بچه ها تدارک دیده شده است. سیستم سرمایشی ۳۰ میلیارد برای ما هزینه داشت. بچه های ما باید در فضای خوب و خنک بخوابند تا خوب تمرین کنند اما در زمان ما از گرما له‌له می‌زدیم. ۸ شب بچه های تیم ملی موبایل هایشان را باید تحویل بدهند. به جای آن کتابخانه احداث کردیم تا بچه ها کتابهای خوب بخوانند. همه ۳۱ رییس هیات ما به غیر از یکی دو نفر زندگی‌شان را گذاشتند. امیدوارم کرمانشاه بیشتر از این جا نماند چرا که کرمانشاه برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: در مجموعه آزادی فقط ۲ فدراسیون درب مستقل دارند یکی ما و یکی فدراسیون فوتبال. فدراسیون فوتبال دست حراست مجموعه است اما ما حراست خودمان را داریم. همه کارهای ما بر روی سامانه است. اعزام تیم ها به مسابقات داخلی نیز قرار است بر روی سامانه انجام شود. دیگر مثل قبل نیست که با زنگ و تلفن سهمیه بیشتر بگیرند و همه چیز بر اساس عدالت و شفاف خواهد بود.

رییس فدراسیون کشتی گفت: اگر قرار باشد در خدمت دوستان باشم برنامه های زیادی داریم. اابته من که کشتی را ول نمی کنم چرا که کشتی باید همینطور بالا برود. آن ها که می گویند کشتی فقط ساخت و ساز کرده ظلم است. ساخت و ساز فقط یکی از کارهای ما بوده است.

دبیر خاطرنشان کرد: سال ۹۸ که ما آمدیم ۲۷ میلیارد تومان عملکرد فدراسیون کشتی بود اما امروز ۲۴۴ میلیارد تومان است و فقط فدراسیون فوتبال با همه تیم هایش بالاتر از ما به میزان ۲۶۷ میلیارد تومان بوده است. آن هایی که می‌خواهند بیایند در کشتی کار کنند بدانند زیر ۲۵۰ میلیارد تومان نمی‌چرخد. این آمار تازه بدون چرخش مالی هیات های ماست. اتفاقات خوبی در کشتی ما می افتد. زمان ثابت می‌کند چه کسی خدمت کرده و چه کسی خیانت. از اول سال هم ۳۰ میلیارد خرج کرده‌ایم. یک ششم بودجه ما را وزارت ورزش می‌دهد.

رییس فدراسیون کشتی افزود: رفاقتم با همه دوستان بر اساس کار است چون ما در قبر باید جواب بدهیم. انصافا وزیر ورزش به کشتی کمک کرده و اگر نگوییم نامردی است. اما از خانم فرهادی زاد می‌خواهم کمیته المپیک را هماهنگ کند اما نیست. بازی های آسیایی را در پیش داریم اما یک دهم بودجه را داده اید. ما که کارمان را با روسهای هیات هایمان که لوطی و گردن کلفت هستند جلو می‌بریم اما حیف است.

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 43827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha