طرح چینی برای مذاکرات صلح فلسطین

وزیر خارجه چین در دیدار با همتای فلسطینی خود در پکن اعلام کرد، کشورش اهمیت زیادی برای مساله فلسطین قائل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سایت خبری النشره، کین گانگ وزیر خارجه چین در دیدار با ریاض المالکی، همتای فلسطینی خود در پکن تاکید کرد، چین ضمن اینکه برای مساله فلسطین اهمیت زیادی قائل است از مذاکرات صلح حمایت خواهد کرد.

وی افزود، چین همواره به حمایت قاطعانه از مساله عادلانه مردم فلسطین برای احیای حقوق مشروع آنها ادامه خواهد داد و می‌تواند با «خرد چینی» به حل این موضوع کمک کند.

محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در یک سفر دولتی سه روزه در پکن به سر می‌برد و امیدوار است نشان دهد که چین از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کند.

به گزارش رسانه‌های رسمی فلسطین، در پنجمین سفر عباس به چین، وی با شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین برای گفتگو درباره آرمان فلسطین و همچنین تبادل نظر در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه مشترک دیدار خواهد کرد.

چین از لحاظ تاریخی رابطه خوبی با فلسطینی‌ها داشته است و از آخرین سفر عباس در سال ۲۰۱۷، به طور مداوم توانایی‌های خود را در میانجیگری مطرح کرده است.

به گفته محمد مصطفی، مشاور اقتصادی عباس، به نظر می‌رسد چین حضور اقتصادی خود را در سرزمین‌های فلسطینی افزایش دهد

مصطفی گفت: «امیدوارم امضای اولیه (چهارشنبه) با حضور دو رئیس جمهور انجام شود. مصطفی افزود که این پروژه ها شامل تاسیسات برق خورشیدی، کارخانه تولید پنل های خورشیدی، کارخانه فولاد و توسعه زیرساخت های جاده ای است.

عباس قرار است روز چهارشنبه در مراسمی در مهمانسرای دولتی دیائویوتای پکن که اغلب برای چنین رویدادهایی استفاده می شود، شرکت کند.

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 43722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha