دیدار رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب اسلامی در آستانه سفر به چین

رئیس‌جمهور کشورمان در آستانه سفر به چین، امروز با رهبرانقلاب اسلامی دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در آستانه سفر به چین امروز با رهبرانقلاب اسلامی دیدار کرد. رئیس‌جمهور در این دیدار گزارشی از برنامه‌های کاری این سفر و جلسات و ملاقات‌های درنظر گرفته شده بیان کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، برای رئیس‌جمهور آرزوی موفقیت کردند.

لازم به ذکر است رئیس جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی همتای چینی خود، ابتدا دیداری خصوصی با شی جین پینگ خواهد داشت و سپس مذاکرات هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور و نیز مراسم امضای اسناد همکاری، در حضور روسای جمهور برگزار خواهد شد.

آیت الله رئیسی در این سفر همچنین در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و چین شرکت می کند و دیداری نیز با ایرانیان مقیم چین خواهد داشت.

نشست و گفتگو با اندیشمندان و فرهیختگان برتر چین از دیگر برنامه های دکتر رئیسی در پکن خواهد بود.

جمعی از وزرا و اعضای کابینه دولت سیزدهم رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.

رئیسی نخستین میهمان ارشد رئیس جمهور چین در سال نو چینی است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور چین شهریور ماه امسال و در حاشیه سازمان همکاری شانگهای در سمرقند و در ملاقات دوجانبه با رئیس جمهوری اسلامی ایران، از وی برای سفر به این کشور به طور رسمی دعوت به عمل آورد.

این ملاقات در حالی انجام می شود که دو کشور گام های بلندی برای اجرای برنامه جامع مشترک ۲۵ ساله ایران و چین برداشته اند و سطح مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور در عالی ترین سطوح قرار دارد.

چین بزرگترین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود؛ بر اساس آمار ۱۰ ماهه گمرک ایران، این کشور با ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار مقصد اصلی صادرات ایران بوده است؛ در مقابل کشورمان نیز در این مدت ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار واردات از چین داشته است.

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 39291
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha