برنامه کامل و نتایج لحظه به لحظه مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان - باکو ۲۰۲۳ / نتایج کامل و رده بندی

بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان از دوشنبه هشتم خرداد ماه رسما در سالن ۲۵۰۰۰ نفری «کریستال» شهر باکو به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابتهای تکواندوی قهرمانی جهان در  باکو برگزار و بعد  از ۸ روز رقابت به پایان رسید. 


لینک پخش زنده مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان از شبکه ورزش

لینک پخش زنده مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان - شیاب چانگ یک / برای باز کردن لینک به فیلترشکن نیاز دارید

لینک پخش زنده مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان - شیاب چانگ دو / برای باز کردن لینک به فیلترشکن نیاز دارید

لینک پخش زنده مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان - شیاب چانگ سه / برای باز کردن لینک به فیلترشکن نیاز دارید

لینک پخش زنده مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان - شیاب چانگ چهار / برای باز کردن لینک به فیلترشکن نیاز دارید

لینک پخش زنده مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان - شیاب چانگ پنج / برای باز کردن لینک به فیلترشکن نیاز دارید

نتایج مسابقات:

معرفی تیم‌های برتر تکواندوی قهرمانی جهان/ پنجمی زنان و دوازدهمی مردان ایران

رقابت‌های تکواندوی قهزمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو پایتخت آذربایجان به پایان رسید و تیم‌های برتر این رقابت‌ها مشخص شدند.

در بخش مردان کره جنوبی با ۳ طلا و یک نقره قهرمان شد، کرواسی با یک طلا، یک نقره و یک برنز دوم شد و ترکیه با یک طلا و ۲ برنز در رده سوم جهان جای گرفت. تیم ملی تکواندوی مردان ایران نیز با ۲ برنز در رده نازل دوازدهمی جای گرفت. ۶ تکواندوکار تیم مردان ایران در این مسابقات حذف شدند.

در بخش زنان، ترکیه با ۲ طلا و یک نقره قهرمان شد، فرانسه با ۲ طلا دوم شد و کرواسی با ۲ طلا و یک برنز در رده سوم جای گرفت. در این بخش تیم پناهندگان با یک طلا و ۳ برنز بالاتر از کرواسی قرار گرفت اما در رده‌بندی تیمی قرار داده نشد. تیم تکواندوی بانوان ایران نیز با تک مدال طلای ناهید کیانی در جایگاه پنجمی جهان قرار گرفت. ۶ نماینده تکواندوی بانوان ایران در این مسابقات حذف شدند.

هم‌چنین در مجموع تیمی مردان و زنان، کره جنوبی با ۳ طلا و یک نقره قهرمان شد، ترکیه با ۳ طلا و ۴ برنز دوم شد و کرواسی با ۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز بر سکوی سومی جهان ایستاد. ایران نیز در مجموع مردان و زنان با یک طلا و دو برنز در جایگاه ششم قرار گرفت.



تاریخ‌سازی ناهید کیانی با کسب مدال طلای جهان

در ادامه رقابت‌های روز پایانی رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو پایتخت آذربایجان، ناهید کیانی تنها نماینده فینالیست ایران در این مسابقات، در دیدار نهایی وزن ۵۳- کیلوگرم مقابل جو زو از چین به میدان رفت و در پایان با برتری ۲ بر صفر برای نخستین بار در تاریخ به مدال طلای جهان برای تکواندوی زنان ایران رسید و تنها مدال آور کاروان ۱۵ نفره ایران در این مسابقات نام گرفت.

کیانی در راند نخست با نتیجه قاطع ۱۴ بر صفر به برتری رسید و در راند دوم نیز با نتیجه ۱۰ بر ۷ پیروز شد تا در مجموع با برتری ۲ بر صفر به مدال طلای جهان برسد.

کیانی پیش از این با برتری مقابل رقبای خود از کره جنوبی، مجارستان، کرواسی و روسیه راهی فینال این مسابقات شد.

پیش از این علیرضا نادعلیان نماینده وزن ۸۷+ کیلوگرم مردان ایران در همان دور نخست برابر حریفی از بریتانیا با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد تا دوازدهمین و آخرین حذف شده تکواندوی مردان و زنان ایران در این مسابقات باشد.

با حذف نادعلیان، تیم ملی تکواندوی مردان ایران تنها با ۲ مدال برنز و حذف ۶ تکواندوکار دیگر با عملکردی ناامید کننده و با هدایت بیژن مقانلو به کار خود پایان داد.

ادامه سریال حذف تکواندوکاران ایران از قهرمانی جهان

در جریان ششمین روز از رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو (پایتخت آذربایجان)، نرگس میرنوراللهی نماینده وزن ۶۲- کیلوگرم ایران در دور نخست مقابل مالسا مونتریو از پرتغال دو بر صفر (با نتایج ۷ بر یک و ۱۴ بر صفر) به برتری رسید. وی در دومین مبارزه نیز مقابل مریمی خلال از مراکش ۲ بر صفر (با نتایج ۸ بر یک و ۴ بر ۲) پیروز شد و به یک هشتم نهایی راه یافت اما در این مرحله برابر سارا چاری دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۲ از بلژیک ۲ بر صفر (با نتایج ۶ بر ۲ و ۴ بر یک) شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت تا دهمین حذف شده تکواندوی ایران در این رقابت‌ها باشد.

اما در بخش مردان نیز میرهاشم حسینی نماینده وزن ۷۴- کیلوگرم مردان ایران در دور نخست مقابل ماکاروف از قرقیزستان ۲ بر صفر (با نتایج ۱۵ بر ۲ و ۱۲ بر صفر) به برتری رسید. وی در دومین مبارزه نیز مقابل جیلن لالون از هاییتی ۲ بر صفر (با نتایج ۱۳ بر ۳ و ۱۲ بر ۲) به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد اما در این مرحله مقابل استفان تاووک دارنده مدال برنز جهان از صربستان ۲ بر یک شکست خورد و او نیز از دور رقابت‌ها حذف شد. حسینی در راندهای اول و سوم به ترتیب با نتایج ۸ بر ۳ و ۱۱ بر ۱۰ شکست خورد و در راند دوم نیز با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ به برتری رسید.

به این ترتیب در پایان ششمین روز از رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو، متین رضایی و آرین سلیمی برای ایران صاحب مدال برنز شدند اما یازده نماینده دیگر ایران به نام‌های  مهدی حاجی موسایی در ۵۴-، علیرضا حسین‌پور در ۵۸-، فرزان عاشورزاده در ۶۳- ، میرهاشم حسینی در ۷۴- و مهران برخورداری در ۸۰- کیلوگرم مردان و سعیده نصیری در ۴۶-، غزل سلطانی در ۴۹-، تینا مدانلو در ۵۷-، نرگس میرنوراللهی در ۶۲-، زینب اسماعیلی در ۶۷- و زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم زنان نیز از دور مسابقات حذف شدند.

افول تکواندوی ایران در باکو/ تعداد حذفی ها به عدد ۹ رسید!

در جریان رقابت های روز پنجم تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو پایتخت آذربایجان، سعیده نصیری نماینده وزن ۴۶- کیلوگرم تیم زنان ایران، مقابل سیکین کامانچانوک از تایلند به میدان رفت و در پایان با نتیجه دو بر یک شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

نصیری در راند نخست ۱۲ بر ۵ به برتری رسید اما در راندهای دوم و سوم به ترتیب با نتایج ۱۰ بر ۲ و ۸ بر ۴ شکست خورد و او نیز همانند دیگر بانوان تکواندوکار ایران خیلی زود از دور رقابت ها حذف شد.

همچنین مهدی حاجی موسایی دیگر نماینده تکواندوی ایران در روز پنجم این رقابت ها بود که در دور نخست وزن ۵۴- کیلوگرم، مقابل هوگو وازکز از اسپانیا با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و او نیز از دور مسابقات کنار رفت تا تعداد حذف شده های تکواندوی ایران در رقابت های قهرمانی جهان به عدد ۹ برسد.

حاجی موسایی در راندهای اول و سوم با نتایج ۷ بر ۷ و ۶ بر ۶ شکست خورد و در راند دوم با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید.

پیش از این متین رضایی و آرین سلیمی برای ایران مدال برنز گرفتند اما علیرضا حسین‌پور در ۵۸-، فرزان عاشورزاده در ۶۳- و مهران برخورداری در ۸۰- کیلوگرم مردان و غزل سلطانی در ۴۹-، تینا مدانلو در ۵۷-، زینب اسماعیلی در ۶۷- و زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم زنان نیز از دور مسابقات حذف شدند.

فرزان عاشورزاده هفتمین حذف شده ایران در تکواندوی قهرمانی جهان

در جریان رقابت‌های چهارمین روز تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو، فرزان عاشورزاده نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۵ در دور نخست مقابل بانلانگ از تایلند به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

عاشورزاده در راندهای اول و دوم به ترتیب با نتایج صفر بر صفر و ۸ بر ۶ شکست خورد.

تا پایان روز چهارم رقابت‌های قهرمانی جهان، متین رضایی و آرین سلیمی برای ایران مدال برنز گرفتند اما علیرضا حسین‌پور در ۵۸-، فرزان عاشورزاده در ۶۳- و مهران برخورداری در ۸۰- کیلوگرم مردان و غزل سلطانی در ۴۹-، تینا مدانلو در ۵۷-، زینب اسماعیلی در ۶۷- و زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم زنان نیز از دور مسابقات حذف شدند.

سلیمی به مدال برنز تکواندوی جهان رسید

نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم ایران به مدال برنز رقابت های جهانی تکواندو دست یافت.
هم اکنون | برنامه کامل و نتایج لحظه به لحظه مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان - باکو ۲۰۲۳ / لینک پخش زنده

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت های روز سوم تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو، آرین سلیمی نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی مقابل کانگ از کره جنوبی به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و به مدال برنز جهان رسید. سلیمی در راندهای اول و سوم با نتایج ۹ بر ۶ و ۷ بر ۶ شکست خورد و در راند دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۶ به برتری رسید.

سلیمی پیش از این در دور نخست مقابل «رائول گارسیا مارتینز» از اسپانیا با نتیجه دو بر یک به برتری رسید. سلیمی در راند نخست پنج بر صفر شکست خورد اما در دو راند بعدی به ترتیب با نتایج هشت بر پنج و شش بر پنج به برتری رسید و راهی دور دوم شد. او در این مرحله مقابل برایان سالازار، دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۲ از مکزیک، دو بر صفر و با نتایج هشت بر یک و ۱۰ بر چهار به برتری رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

سلیمی در این مرحله نیز مقابل مایکل رودریگز از آمریکا با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و ضمن راهیابی به نیمه‌نهایی، مدال برنزش را در رقابت‌های قهرمانی جهان قطعی کرد اما در نیمه نهایی به کره‌جنوبی باخت و مدال برنز گرفت.

مهران برخورداری و غزل سلطانی دو نماینده دیگر ایران در روز سوم بودند که پیش از این از دور رقابت ها حذف شدند.

تاکنون علیرضا حسین‌پور در ۵۸- و مهران برخورداری در ۸۰- کیلوگرم مردان و غزل سلطانی در ۴۹-، تینا مدانلو در ۵۷-، زینب اسماعیلی در ۶۷- و زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم زنان نیز از دور مسابقات حذف شدند.

صعود سلیمی به نیمه‌نهایی تکواندوی قهرمانی جهان با شکست آمریکا/ حذف برخورداری و سلطانی

نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم ایران با برتری مقابل رقبای خود راهی مرحله نیمه نهایی تکواندوی قهرمانی جهان شد و مدال برنزش را قطعی کرد.

در سومین روز رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو، آرین سلیمی، نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم ایران، راهی دیدار نیمه‌نهایی شد اما مهران برخورداری و غزل سلطانی از دور رقابت‌ها حذف شدند.

مهران برخورداری، دارنده مدال برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲، در وزن ۸۰- کیلوگرم در دور نخست به دلیل انصراف خرومه براون از ترینیداد و توباگو برنده اعلام شد اما در دور دوم مقابل شوخرات سالائف از ازبکستان دو بر صفر و با نتایج چهار بر دو و شش بر پنج شکست خورد و خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت.

اما در وزن ۸۷- کیلوگرم، آرین سلیمی در دور نخست مقابل «رائول گارسیا مارتینز» از اسپانیا با نتیجه دو بر یک به برتری رسید. سلیمی در راند نخست پنج بر صفر شکست خورد اما در دو راند بعدی به ترتیب با نتایج هشت بر پنج و شش بر پنج به برتری رسید و راهی دور دوم شد. او در این مرحله مقابل برایان سالازار، دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۲ از مکزیک، دو بر صفر و با نتایج هشت بر یک و ۱۰ بر چهار به برتری رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

سلیمی در این مرحله نیز مقابل مایکل رودریگز از آمریکا با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و ضمن راهیابی به نیمه‌نهایی، مدال برنزش را در رقابت‌های قهرمانی جهان قطعی کرد.

همچنین در بخش بانوان و در وزن ۴۹- کیلوگرم، غزل سلطانی در دور نخست مقابل جانا خطاب از مصر با نتیجه دو بر یک شکست خورد و همانند دیگر نفرات تیم ملی تکواندوی بانوان خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت. سلطانی در راند اول این مبارزه با نتیجه شش بر دو به برتری رسید اما در دو راند بعدی به ترتیب با نتایج چهار بر یک و هفت بر سه شکست خورد و حذف شد.



حذف زودهنگام هر ۳ تکواندوکار ایران در روز دوم قهرمانی جهان

در جریان روز دوم رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو، زینب اسماعیلی نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم، مقابل «سوبیر جونووا» از ازبکستان ۲ بر صفر و با نتایج ۴ بر صفر و ۷ بر ۵ شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

در وزن ۷۳- کیلوگرم نیز زهرا پوراسماعیل در دور نخست مقابل «سیمراگلیا» از ایتالیا ۲ بر یک شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد. پوراسماعیل در راند نخست با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید اما در ۲ راند دیگر با نتایج ۵ بر ۳ و ۴ بر ۳ شکست خورد و حذف شد.

در بخش مردان و در وزن ۵۸- کیلوگرم، علیرضا حسین‌پور در دور نخست مقابل «وینسنته پیزارو» از شیلی ۲ بر صفر و با نتایج ۱۰ بر ۹ و ۱۱ بر ۴ صاحب برتری شد اما در دور دوم برابر ویتو دلاکویلا دارنده مدال طلای جهان و المپیک از ایتالیا ۲ بر صفر و با نتایج ۱۱ بر ۹ و ۴ بر ۲ شکست خورد.

متین رضایی به مدال برنز تکواندوی جهان رسید

در روز اول رقابت ها «متین رضایی» در وزن ۶۸- کیلوگرم و «تینا مدانلو» در وزن ۵۷- کیلوگرم نمایندگان ایران بودند که در گروه آقایان در نهایت متین رضایی برابر «بردلی سیندن» از بریتانیا در مرحله نیمه نهایی قرار گرفت. راند اول ۱۵ بر ۱۳ به سود بردلی به اتمام رسید و در راند دوم نیز نماینده بریتانیا موفق شد با نتیجه ۲۱ بر ۵ نیز رضایی را شکست دهد. رضایی با واگذاری نتیجه برابر قهرمان جهان مکزیک و نایب قهرمان المپیک توکیو توانست مدال برنز رقابت های جهانی باکو را تصاحب کرد.

پیش‌تر متین رضایی در دیدار نخست خود به مصاف «راج چوهان» از کشور هندوستان رفت و با نتیجه ۲ بر یک توانست این تکواندوکار را شکست دهد. رضایی در مرحله یک شانزدهم نهایی رو در روی «ویکتور سوزا» از برزیل قرار گرفت و در ۲ راند نفسگیر توانست حریفش را از پیش‌رو بردارد و در یک هشتم نهایی به مصاف «خاویر پرز پولو» از اسپانیا رفت و او را ۲ بر یک شکست داد و در مرحله بعدی مقابل «ژیائو» از چین قرار گرفت و به پیروزی ۲ بر یک دست یافت.

این نخستین مدال ایران در رقابت‌های جهانی باکو ۲۰۲۳ است. پیش از رضایی، تینا مدانلو نماینده وزن ۵۷- کیلوکرم زنان ایران در دور نخست مقابل مدینا میرابزالوا از ازبکستان در ۲ راند و با نتایج ۱۰ بر ۵ و ۱۳ بر صفر شکست خورد و خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

قرعه کشی روز اول مسابقات

در این دوره از مسابقات ۹۴۹ تکواندوکار در ۱۶ وزن (۸ وزن بانوان + ۸ وزن آقایان) به مدت هفت روز به رقابت خواهند پرداخت که در روز اول مسابقات تکواندوکاران اوزان ۵۷- کیلوگرم بانوان و ۶۸- کیلوگرم آقایان به میدان مبارزه می روند.

«تینا مدانلو» و «متین رضایی» نمایندگان تیم ملی تکواندو ایران در نخستین روز پیکارها خواهند بود.

بر اساس قرعه کشی انجام شده در وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان با حضور ۵۰ تکواندوکار، تینا مدانلو ابتدا با «مدینا میرابزالووا» از ازبکستان رو به رو می شود و در صورت برتری حریف «ندا لعرج» تکواندوکار عنواندار از مراکش خواهد شد. در سمت جدول مدانلو «اسکایلر پارک» رقیب صاحب نام کانادایی و «زونگشی لو» از چین و نفر اول رنکینگ جهانی و طلایی جهانی مکزیک ۲۰۲۲ قرار دارند.

در وزن ۶۸- کیلوگرم آقایان نیز ۷۳ تکواندوکار ثبت نام کرده اند که پرترافیک ترین وزن این دوره از مسابقات نیز لقب گرفته است. متین رضایی بر اساس قرعه کشی در بالای جدول ابتدا باید با «راج چوهان» از هند رو به رو می شود و در صورت برتری مقابل برنده مبارزه نمایندگان سیرالئون و برزیل پیکار خواهد کرد. در سمت جدول رضایی «خاویر پرز پولو»تکواندوکار صاحب نام اسپانیایی و نایب قهرمان رقابت های جهانی منچستر ۲۰۱۹ ایستاده است.

هدایت تیم ملی تکواندو در گروه بانوان برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی و مهروز ساعی مربی است؛ در گروه آقایان نیز بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی است و مسعود حجی زواره به عنوان مربی وی را یاری می کند. همچنین دکتر رهبری پزشک تیم خواهد بود.

۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 43142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha