برنامه کامل مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان / مبارزه ۹۴۱ تکواندوکار در هفت روز نفس گیر + لینک پخش و نتیجه

۹۴۱ تکواندوکار از ۱۳۰ کشور در رقابت‌های جهانی باکو روی شیاپچانگ می‌روند و به مدت هفت روز به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان از هشتم خردادماه در سالن «کریستال» شهر باکو (جمهوری آذربایجان) آغاز می‌شود و هفت روز به طول خواهد انجامید.

شیاپچانگ مسابقات جهانی باکو به دلیل آنکه آخرین دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان پیش از المپیک پاریس ۲۰۲۴ خواهد بود، از حساسیت و اهمیت بالایی برای افزایش شانس حضور در المپیک از طریق سیستم رنکینگ برخوردار است. به مدال آوران طلا، نقره و برنز، ۱۴۰، ۸۰ و ۵۰ امتیاز در رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد. نفرات پنجم به بعد نیز امتیازاتی از ۳۰ تا ۷.۶ امتیاز دریافت خواهند کرد. تیم‌های ملی بانوان و آقایان ایران نیز در این رویداد مهم حضور دارند.

لینک پخش زنده مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان - این لینک از روز 8 خرداد فعال می شود.

در تاریخ ۵۶ ساله رقابت‌های قهرمانی جهان، جمهوری آذربایجان برای نخستین بار میزبان این رویداد مهم جهانی است. مسابقاتی که به لحاظ تعداد شرکت کننده در رده چهارم در طول ادوار برگزاری این رقابت‌ها قرار دارد. مسابقات ۲۰۱۱ گیونگجو کره جنوبی که با نخستین قهرمانی ایران همراه شد، با ۱۰۴۰ شرکت کننده، ۲۰۱۹ منچستر با ۹۷۵ تکواندوکار و ۲۰۱۷ موجو با ۹۷۳ تکواندوکار در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

۹۴۱ تکواندوکار در هشت وزن بانوان و هشت وزن آقایان به رقابت خواهند پرداخت. در بخش بانوان ۴۰۷ تکواندوکار و در بخش آقایان هم ۵۳۴ تکواندوکار به برای کسب مدال به مصاف هم خواهند رفت.

طبق لیست اعلام شده بر روی سایت فدراسیون جهان در بخش آقایان و وزن ۵۴- کیلوگرم ۶۰ تکواندوکار، وزن ۵۸- کیلوگرم ۸۲ تکواندوکار، وزن ۶۳- کیلوگرم ۷۵ تکواندوکار، وزن ۶۸- کیلوگرم ۸۸ تکواندوکار، وزن ۷۴- کیلوگرم ۶۸ تکواندوکار، وزن ۸۰- کیلوگرم ۶۲ تکواندوکار، وزن ۸۷- کیلوگرم ۴۸ تکواندوکار و وزن ۸۷+ کیلوگرم ۵۱ تکواندوکار ثبت نام کرده‌اند.

در بخش بانوان نیز ۵۵ تکواندوکار در وزن ۴۶- کیلوگرم، ۵۹ تکواندوکار در وزن ۴۹- کیلوگرم، ۵۸ تکواندوکار در وزن ۵۳- کیلوگرم، ۵۷ تکواندوکار در وزن ۵۷- کیلوگرم، ۵۶ تکواندوکار در وزن ۶۲- کیلوگرم، ۵۴ تکواندوکار در وزن ۶۷- کیلوگرم، ۳۵ تکواندوکار در وزن ۷۳- کیلوگرم و ۳۳ تکواندوکار در وزن ۷۳+ کیلوگرم به رقابت خواهند پرداخت.

بر همین اساس، وزن ۶۸- کیلوگرم مردان با ۸۸ تکواندوکار شلوغترین وزن این دوره از مسابقات است. کمترین شرکت کننده نیز در وزن ۷۳+ کیلوگرم زنان حضور دارد که ۳۳ تکواندوکار مبارزه می‌کنند.

هر روز مسابقات در سه نوبت برگزار می‌شود. مبارزات در مرحله مقدماتی از ساعت ۹ صبح به وقت محلی آغاز و تا ساعت ۱۴ ادامه خواهد یافت. در نوبت دوم مسابقات از ساعت ۱۵ آغاز و تا ۱۶.۳۰ ادامه خواهد داشت. از ساعت ۱۸ در نوبت سوم رقابت‌های مرحله نیمه نهایی، نهایی و مراسم توزیع مدال‌ها انجام می‌شود. همچنین در روز نخست مسابقات، از ساعت ۱۶.۳۰ تا ۱۸ مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 42517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha