زلنسکی پیشنهاد تحریم ۵۰ ساله ایران را مطرح کرد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بر اساس پیش‌نویس قطعنامه‌ای که روز شنبه به مجلس عالی اوکراین ارائه شد، ولودیمیر زلنسکی پیشنهاد اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در الحاقیه پیش نویس این قطعنامه در سایت پارلمان اوکراین آمده است: تحریم‌های ویژه اقتصادی و سایر محدودکننده‌های اقتصادی بخشی علیه ایران برای مدت ۵۰ سال اعمال شود.

بر اساس این سند، پیشنهاد می‌شود تجارت با ایران به طور کامل ممنوع شود، ترانزیت منابع، پروازها و حمل و نقل در خاک اوکراین متوقف شود و از خروج سرمایه توسط شهروندان ایرانی به خارج از اوکراین جلوگیری شود.

همچنین پیشنهاد می‌شود هرگونه سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی و انتقال فناوری‌ها، هرگونه فعالیت در کلیه زمینه‌های دارای حقوق معنوی در اوکراین توسط ساکنان برای ایران ممنوع شود.

هیئت دولت، سرویس اطلاعات خارجی، سرویس امنیتی و بانک ملی اوکراین مسئول اجرای این سند هستند. وزارت امور خارجه اوکراین پس از تصویب این سند توسط مجلس عالی، باید مقامات اتحادیه اروپا و ایالات متحده را در مورد اعمال تحریم‌ها مطلع کند.

زلنسکی روز شنبه تحریم‌هایی را علیه ۵۱ شهروند فدراسیون روسیه و همچنین ۲۲۰ شرکت و سازمان در روسیه و سایر کشورهای اروپایی اعمال کرد.

اوکراین بارها ادعای مشارکت پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه و اوکراین را مطرح کرده است. اخیرا سنای آمریکا با تکرار اتهام زنی‌های خود علیه ایران در خصوص کمک پهپادی به روسیه، از دولت بایدن خواسته هرچه سریع‌تر سامانه‌هایی را برای مقابله با پهپادهای ایران تولید کند.

۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 43120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha