هشدار رئیسی به حاکمان افغانستان: حقابه مردم سیستان را بدهید /  بعداً گلایه نکنید

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: حقابه ای که مردم سیستان از هیرمند دارند، را نمی شود مشمول مرور زمان کرد. این حق مردم سیستان و بلوچستان است. مال الان هم نیست. در معاهدات و قراردادها هم هست. می خواهم به حاکمان افغانستان عرض کنم این مطلب ما را عادی تلقی نکنند.بسیار جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: حقابه ای که مردم سیستان از هیرمند دارند، را نمی شود مشمول مرور زمان کرد. این حق مردم سیستان و بلوچستان است. مال الان هم نیست. در معاهدات و قراردادها هم هست. می خواهم به حاکمان افغانستان عرض کنم این مطلب ما را عادی تلقی نکنند.بسیار جدی بگیرند، رئیسی اامه داد: دارم اخطار می کنم به حاکمان افغانستان که حق مردم سیستان را هر چه سریعتر بدهند.

او افزود: برخی می گویند که سد آب آنچنانی ندارد یا بخشی از آن لجنی است. باید سریع اجازه بدهند که کارشناسان ما بروند و ببینند. اگر کارشناسان ما تایید کردند، بسیار خب، در نبودن آب که ما بحثی نداریم. اما اگر آب وجود دارد، حق مردم باید داده شود و اجازه نمی دهیم که ضایع شود.

او افزود: در همه نقاط مرزی کشور، ما حق مردم را خواهیم گرفت.

رئیسی گفت: این عرض بنده را جدی بگیرند تا بعدا گله نکنند که به ما گفته نشد که مثلا با دیپلماسی و گذشت ایام این مسئله حل می شود.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
کد خبر: 42727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha