فوری: سفر معاون رئیسی به همراه بخشی از اعضای دولت به تبریز/  تیم‌های امدادی به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رسیدند + فیلم

خبرها از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در "جنگل دیزمار" مرکزی بین روستای برازین و اردشیری استان آذربایجان شرقی حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار حوزه دولت ایرنا، برخی اخبار از بروز سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور حکایت دارد. آیت‌الله رئیسی، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف(دستیار خدمه پرواز، سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.

شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده است.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار ایرنا کسب کرده حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع سانحه به امدادگران، تیم های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جست و جوها آغاز شده است.خلبان کمک خلبان سرتیم و یکی از محافظین

۱۶ تیم امدادی به منطقه اعزام شده اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه و شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

اعزام پهپادهای هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام پهپادهای هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور خبر داد.

بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به خبر منتشر شده مبنی بر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان در محدوده کلیبر و ورزقان اظهار کرد: پهبادهای امدادی هلال احمر به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط نامساعد جوی، در حال حاضر اطلاعات جدیدی در دسترس نیست و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از عملیات جستجو و نجات حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور


️براساس گزارش هایی که اهالی روستاهای اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است.
️اهالی این منطقه که در شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد به خبرنگار ایرنا گفته‌اند که ساعتی پیش صداهایی در این منطقه شنیده شده است.
️بیش از ۲۰ تیم امداد و نجات با تجهیزات کامل از جمله پهپاد و سگ‌های زنده‌یاب به منطقه اعزام شده‌اند و در کنار آنها گروه‌هایی از تکاوران و نیروهای مخصوص نیروهای مسلح نیز برای کمک به عملیات جستجو در منطقه حضور دارند.
️به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین شرایط جوی نامساعد بویژه مه غلیظ در منطقه عملیات جستجو و نجات زمانبر است.

اعزام ۸ آمبولانس اورژانس به محل حادثه


سخنگوی اورژانس:بالگرد اورژانس هوایی عازم منطقه شد که متاسفانه به دلیل مه شدید، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود.
۸ دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی منطقه شده است‌.
با توجه به فاصله محل احتمالی حادثه تا جاده، تیمهای پیاده ۳ نفره اورژانس تبریز با تجهیزات برای تجسس و ارائه خدمات فوریتهای پزشکی در منطقه هستند.

اعضای هیات دولت عازم تبریز می شوند

به گفته بهادری جهرمی سخنگوی دولت به دنبال سقوط بالگرد حامل رییس جمهور در هیات دولت مقرر شد که معاون اجرایی رئیس جمهور به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شوند.

همزمان با انجام عملیات جستجو برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور، زائران حرم امام رضا(ع) برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهان وی دعای توسل خواندند.

سخنگوی دولت ساعت ۱۸:۳۰ توضیحاتی از آخرین اقدامات تیم‌های امدادی برای حرکت به سمت منطقه وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ارائه کرد و از ادامه عملیات جستجو خبر داد .

مردم از تجمع در محل پرهیز کنند

محمودی با بیان اینکه نیم ساعت پیش نیز یک فروند بالگرد برای جستجو به محل اعزام شد، گفت: این بالگرد در نزدیکی منطقه پرواز کرد اما شرایط جستجو به دلیل شرایط جوی و مه شدید وجود نداشت. اما به محض اینکه هوا اجازه بده، جستجوی هوایی نیز آغاز خواهد شد. از مردم می‌خواهم که از حضور در محل خودداری کرده و اخبار را فقط ازرسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

جستجوی ۴۰ تیم واکنش سریع در محل حادثه برای بالگرد

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان درباره آخرین وضعیت اقدامات انجام شده از سوی هلال احمر در محل حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور و کاروان همراه، گفت: در حال حاضر ۴۰ تیم واکنش‌سریع به همراه امکانات و تجهیزات کامل در محل حادثه بالگرد حامل رئیس جمهوری حضور دارند و اقدامات خود را در این خصوص آغاز کرده‌اند. همچنان جستجو ادامه دارد اما به آثاری از محل سقوط بالگرد دست پیدا نکرده‌ایم.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، تیم‌های امدادی در محل حضور داشته و از آماده‌باش کامل نیز برخوردارند. به محض فراهم شدن امکان پرواز بالگرد، جستجوی هوایی را نیز ادامه خواهیم داد.

کولیوند گفت: ۱۵ تیم آنست هلال‌احمر (سگ‌های جست‌وجوگر) به همراه ۲ فروند پهپاد هلال‌احمر در منطقه در حال جست‌وجوی اثری از بالگرد حامل رئیس جمهور هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به شرایط نامساعد جوی و صعب‌العبور بودن محل حادثه، گفت: با تمام تلاش همه همکاران در حال عملیات جستجو هستند و از پهپاد و امداد هوایی استفاده کردیم اما شرایط جوی امکان جستجوی هوایی وجود ندارد و از طریق نیروهای امدادی زمینی واکنش سریع و تیم‌های ارزیابی عملیات جستجو انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بنده نیز عازم استان آذربایجان شرقی و محل حادثه بالگرد رئیس جمهوری هستم تا از نزدیک بر روند امدادرسانی و عملیات نظارت شود.

موقعیت جغرافیایی سقوط بالگرد هواپیمای رئیس جمهوری

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ در مناطقی که بیشترین گمانه زنی را داریم در حال بررسی هستیم و نزدیکترین تیم ما به محل احتمالی حادثه که محلی به اسم ککاور است،  درحال حرکت هست. همکاران به صورت زمینی به محل نزدیک می شوند و  به علت شرایط جوی امکان جستجو از طریق بالگرد وجود ندارد. با توکل به خدا، پیگری و جستجو را انجام می‌دهیم

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 55547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha