رونمایی‌ از اولین سردیس شهید رئیسی که پُربازتاب شد + عکس

این سردیس توسط محمد سمیمی هنرمند سیستان و بلوچستانی ‌در مدت ۲ هفته‌ ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین سردیس شهید جمهور در کشور در زاهدان با حضور مسوولان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه رونمایی شد.

علی سرگزی امروز، شنبه در حاشیه این رونمایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سردیس توسط محمد سمیمی هنرمند سیستان و بلوچستان که در حوزه هنرهای تجسمی فعالیت دارند در مدت ۲ هفته کار شبانه روزی ساخته شد و این هنرمند با ابزار هنر ارادت خود را به خادم فرهنگ نشان داد.

سردیس2

وی با اشاره به اینکه آماده سفر شهید رئیسی به سیستان و بلوچستان بودیم، افزود: تقدیر الهی طور دیگری رقم خورد و قطعاً این استان از موهبت این شهید بزرگوار در دوران ریاست جمهوری در مباحث عمرانی، فرهنگی و هنری بهرمند شد و قرار بود امسال طرح‌های زیادی در حوزه فرهنگ و هنر با حضور این شهید بزرگوار افتتاح شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید از ظرفیت هنرمندان استان استفاده کنیم، ادامه داد: این ظرفیت در هنرمندان استان وجود دارد که این سردیس‌ها را برای سایر دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها طراحی و اجرا کنند.

سردیس1

وی خاطرنشان کرد: ساخت گذرگاه مفاخر سیستان و بلوچستان می‌تواند ظرفیت‌های هنری و فرهنگی این منطقه را شکوفا کند.

محمد امین براهویی شهردار زاهدان نیز در این مراسم گفت: ایجاد گذرگاه مفاخر سیستان و بلوچستان در بلوار جمهوری این شهرستان یکی از برنامه‌های شهرداری است که با رایزنی با انجمن مفاخر کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست و شورای شهر اسلامی زاهدان بودجه این طرح را تصویب و هم اکنون در مرحله شناسایی مفاخر این استان به صورت کارشناسی هستیم.

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 56076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      1 0
      دولتیان بهتر است سردیس و تندیس را رها کرده و به خدمت مردمی همت گمارند که خود عامل بدبختی آنها بوده اند.