محرم اینجه رقیب اردوغان از ادامه رقابت در عرصه انتخابات ترکیه انصراف داد + فیلم

بازار ارز ترکیه به این حادثه سیاسی بلافاصله عکس العمل نشان داد و نرخ ارزهای خارجی در برابر لیر ترک افزایش ناگهانی را نشان میدهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سایت موسسه بین المللی گلوبال کادرو محرم اینجه دبیرکل حزب مملکت و رقیب اردوغان در انتخابات قبلی از ادامه رقابت در عرصه انتخابات ترکیه انصراف داد.
گرچه با کناره گیری محرم اینجه که در محافل خبری و بنا به گفته وی به دلیل احتمال شانتاژ و تهدیدهای انجام شده صورت گرفت ارایش جدید انتخابات ترکیه به نفع کلیچدار اوغلو قلمداد میشود اما از سوی دیگر گفته میشود این کناره گیری به نظر میرسد با کم شدن سبد کلی رای، این امر بیشتر به نفع ائتلاف حامیان اردوغان و پیروزی اردوغان وی در مرحله اول تمام خواهد شد.
بازار ارز ترکیه به این حادثه سیاسی بلافاصله عکس العمل نشان داد و نرخ ارزهای خارجی در برابر لیر ترک افزایش ناگهانی را نشان میدهد.
گفتنی است به دلیل کنارگیری اینجه بعد از چاپ برگه های رای و اخذ رای در حوزه های انتخابیه خارج ترکیه برگه های رای اخذ شده در خارج از کشور و ارای محرم اینجه بنام وی شمرده خواهد شد و وی از نظر حقوقی کماکان در بین نامزدهای ریاست جمهوری در حوزه های انتخابیه داخل کشور هم باقی خواهند ماند و این آرا بنام وی اخذ اما باطله تلقی خواهد شد.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 42446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha